Pátek 21. února 2020, svátek má Lenka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. února 2020 Lenka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i64c37h34a43l 39K45a18p28o79u33n 7363950772117

Karma. A pořádná. Dopsal bych jen, že "Zažil jsem dobu, kdy pochválit kolegyni outfit či např ji podržet dveře a nedejbože se na ní i usmát!, nebylo automaticky bráno jako harašení" :)

0/0
28.9.2019 19:56

J29o24s82e51f 80P56r72o17c75h72á27z43k22a 3970235654555

Devadesátá léta - doba bídy a utahování opasků pro jedny a doba beztrestného rozkrádání pro druhé -většinou pro komunistické kádry a estébáky.

+1/−2
27.9.2019 18:17

M88a32r33t62i36n 32S12v80o94b94o78d46a 7669487972465

90. léta byla skutečně někde jinde než současný režim. Snad bych to přirovnal k tomu, že se někdo, kdo se dlouho dusil ve smradlavé kobce, pořádně nadechl a vyšel do přírody.

+1/0
26.9.2019 22:18

T43o70m15á33š 40G85a89y30e91r 4192909305414

!R^

+1/0
26.9.2019 17:20

J32i52ř72í 90K10u13b43í51č78e26k 3438879554111

A o tom, jak byly uvnitř té svoboděnky české banky sanovány desítkami milard ze státního rozpočtu, protože je žádný investor nechtěl ani zadarmo, jim taky povyprávíte? A o tom, jam CME na ČR vysoudila 10 miliard, protože v té době neochránil její investice, jim taky budete vyprávět? A o tom, jak policie obsadila IPB banku a její akcionáři v oněch krásných časech přišli o stovky miliard jim budete vyprávět?

+1/−1
26.9.2019 6:39

R20a16d68e76k 35S83c72h16ö73n 2816793645685

pane Matějko, karma, karma, karma.. podepisuju každé slovo a je to přesně to, co poslední dobou říkám já. Jen Vy jste to dal hezky a srozumitelně do textu:-)R^ jen se obávám, že naše děti už ji ani neochutnajíRv

+3/0
25.9.2019 21:27

P39e23t71r 15N89e79d38o31m14a 4779427338960

"Cigáro jste si, věřte nevěřte, zapálili v hospodě"....no to neni co zavidet. Ja jsem rad, ze uz tam ty smrady nemusim cuchat

+4/−2
24.9.2019 17:14

P29a29v98e81l 59N31o30v79á31k 3528658344282

Ááá spasitel všehomíra promluvil. A jeho poselství? "Když jsem byl mladší, tak to bylo lepší". Tak jo, to je přelomová myšlenka, to už je skoro na úrovni "Kobliha pro všechny a bude líp"

+3/−11
24.9.2019 11:33
Foto

J24o67s49e72f 18B32á69r89t70a 7460872468156

Také patřím ještě k nepotetované generaci.

0/0
24.9.2019 11:08
Foto

Š65t51ě33p76á81n 70B57i16c83e89r56a 6529612988436

Sám patřím k té potentované.

+1/0
24.9.2019 16:08

J25i73ř87í 53K90u32č40e65r23a 5808171524616

To si takhle povídají dva dědoušci na lavičce: "Ta dnešní generace to je hrůza co? Neuznávají žádné hodnoty a vymýšlí blbiny, že jo." "No jo, to je hrozný, to za nás to bylo mnohem lepší, lidi věděli kde je jejich místo, co jsou zač, co je dobré a co se dělat nesmí." "Jó, kdyby se to vrátilo, to by bylo na světe bezvadně."

Klasický generační spor je tu odjakživa a bude i nadále, náhlá sociální změna (revoluce) to ještě prohloubí. Využívání tohoto přirozeného jevu ve volební kampani je vpravdě prchalovský přístup, je to sice dost odporné, ale zabírá to. Takže celé to vaše hořekování už tu nějakou dobu posloucháme a není to vaše know how.

Kopírujete systém vlastní prezentace stylem, všichni to dělají blbě, lžou a kradou, zvolte mě a já to všechno napravím, "bude líp".

Děkuji nechci, jeden "spasitel" stačí a bude fuška ho od moci odstavit.

+6/−4
24.9.2019 10:09

J60a41r81d93a 26K17a97n53í96k 5596949592493

Nic proti, ale po přečtení vašho sáhodlouhého příspěvku mě nenapadlo nic jinýho než "jeden o voze, druhej o koze".

Pan Matějka ve svém blogu ani náznakem nenaráží na generační spor.

+5/0
25.9.2019 12:40

O38n66d25ř86e72j 73M17a95r11e27k 2542647162495

hmm byl jste rychlejší :-)

0/0
25.9.2019 12:43

J52i69ř25í 33K30u20č25e34r89a 5738481534186

Každý odstavec má na začátku slova "Zažil jsem dobu" následováno výčtem toho, jak to bývalo bezvadné. Je jasné, že autor má problém se současným děním a to mu neberu. Taky tím nejsem zrovna nadšený. Jenže zjevně k vyjádření svého postoje využil generační spor a to je odporné. Tím totiž dělí společnost a šve jedny, proti druhým s cílem získat volební prospěch. Takhle to vidím já, pokud to vám není zřejmé, tak to je mi líto, ale dále vás již přesvědčovat nebudu.

0/−2
26.9.2019 8:12

O12n82d30ř24e47j 25M33a17r52e91k 2482737212515

Jste trochu vedle, v tomhle blogu nejde o generační spor :-)

+1/0
25.9.2019 12:42

R43u15d75a 75S53l72a46v81í29k 5763488786351

Jde tam o ty stejné žvásty jak "dřív bylo všechno lepší".

0/−1
25.9.2019 17:18

V59ě63r27a 70S78ý70k90o85r81o62v12á 4317576624

CHápete, že píše o devadesátých létech??? Já jsem je taky zažila a dodnes na to vzpomínám jako jedinou dobu opravdové svobody. Ještě bych to zúžila na první půlku 90. let.

0/0
26.9.2019 22:40

J56i14ř95í 13K81u85č15e49r57a 5468101124716

Viz mé vyjádření výše. Doufám, že nejste tak naivní a nemyslíte si, že autor tento styl použil jen náhodou.

0/0
26.9.2019 8:18
Foto

R87o34m43a50n 88K87o60z16e46l 4727316573864

Mne zaujalo, že dnes vůbec dítě nesmí jít samo k lékaři. Přitom v 90.letech bylo normální, že si tam dítě na druhém stupni zašlo samo, třeba na očkování, i u mne to tak bylo. Copak dnes děti dospívají později? Stejně tak mne děsí názor, že kdo mluví pravdu o úprchlících a o kvótách, tak je populista a nahání laciné politické body.

+1/0
24.9.2019 7:25

J39a87r40m83i27l22a 96Č68e50r77n47á 2896432399766

Děti jsou dnes vychovávány k nesamostatnosti, rodiče je všude vodí za ručičku, všechno včetně vybavených a oplocených hřišť mají nalajnované. Proto jsme teď v dospělosti chytřejší a odolnější, než budou oni :-)

+2/0
24.9.2019 9:06

J22o62s25e97f 89Č45i56h45á92k 7731519240216

Mohu jen souhlasit a je mi smutno z toho kolik lidí nedokáže pochopit psaný text a předhazuje vám témata, která s vaším textem nesouvisí.

+8/−1
24.9.2019 6:02

B88o34r55e18k 73J92a55n31e31c44e48k 4410602922500

V devadesátých letech samozřejmě existovali muži v ženském těle, ženy, které neměly chuť pózovat v plavkách, muži, kteří se nechtěli nebo neuměli prát a vadilo jim, že se fyzické napadení netrestá. Barva pleti nerozhodovala, pokud tedy byla bílá. Romové byli většinovou společností akceptováni natolik, že si na boji proti nim postavila SPR RSČ volební program a za vraždu Tibora Danihela se dávaly podmínky. Myslíte, že se některá z těchto skupin cítila v 90. letech svobodná?

Paradoxní je, že když se dnes chtějí zástupci některých menšin svobodně sejít, pobavit a projít městem, pokouší se jim v tom zabránit jakási "společná iniciativa provlasteneckých stran, hnutí a spolků".

+5/−1
23.9.2019 23:29

J44a10r21d21a 74K96a89n47í82k 5856119512453

S prvním odstavcem souhlas - až na poslední větu. Nevidím důvod, proč by se jmenovaní nemohli cítit svobodně (já konkrétně se nechci nebo neumím prát, zatím jsem nezjistil, co z toho je pravda, ale nesvobodu jsem necítil).

Druhej odstavec je totální maglajs, protože:

- pokud bude holou zadnici či jinou běžně skrytou část těla vystrkovat exhibující jedinec v parku, aniž by kohokoliv fyzicky obtěžoval, bude v případě bonzu policií popotahován za sexuální obtěžování a ohrožování mravní výchovy;

- pokud totéž dělá tisícovka podobně ujetejch, tak z toho je paráda, které se účastněj i sluncovatí politici a fandí tomu kdejaká norošoroš neziskovka;

- faktem však zůstává, že pro normálního heterouše je jedna i druhá verze exhibice ne příliš příjemným zážitkem (velmi jemně řečeno);

- když se chce svobodně pobavit a projít městem skupina rowdies, tak se jim v tom snaží zabránít policie - zajímalo by mě, jestli to je podle Vašeho názoru v pořádku...

Podle mě nikoliv, stát (tedy policie i politici) má chránit většinovou populaci před tím, co je zákonem zakázáno, tudíž by měli po právu rozprášit jak bandu rowdies tak i tlupu obnažujících se individuí.

+1/0
26.9.2019 7:55

P24e88t68r 16P32o72k22o42r13n53ý 4442225172413

Pane Matějko, za degradaci školství skutečně nemůže ta "zlá" EU. Také nebyla EET, ale na tu nemůžete plivat, protože Bureš je Váš chlebodárce. :-/

+3/−2
23.9.2019 20:50

T73e31r63e15z48a 10N56o33v80o97t54n34á 2734164479545

ještě pár odstavců a pan Matějka by zažil dobu,kdy ženské neměly volební právo a studovat mohly akorát tak vyšívání křížkovým stehem a muži si pomádovali licousy.Díky Bohu máme 2019

+8/−14
23.9.2019 18:40

M65i38c78h65a62l 25G21e75c28i28k 6895969987874

Nekteri lide maji opravdu smulu, ze se priroda rozhodla nahradit dinosaury dalsi generaci bytosti. Jakl by se jim zilo v dobe, kdy zalezelo na jedinem - kdo ma nejmohutnejsi telo a umi toho nejvic sezrat. Dinosaurus s nejdelsim ocasem se nijak nemusel obavat nejakeho utlaku kvuli skutecnosti, ze mel mozek velikosti liskoveho orechu. A klima je nezajimalo ani nejmin...alespon do te chvile, kdy je vyhubilo.

+1/−2
23.9.2019 15:13

M13a78r11t74i36n 42P43r85a54c28h63a25ř 9435439

I kdyby měli dinosauři mozek velký jako kopačák, tak by jim to od vyhubení nepomohlo, protože změnu klimatu způsobil dopad kosmického tělesa, Vy klimatologu...

+1/0
23.9.2019 19:16

P42e26t34r 67P75o74k73o77r58n91ý 4292975132453

Zajímavé je, že žádné kosmické těleso na Zem nedopadlo a změny klimatu jsou patrné. Pokud tedy člověk není slepý.

0/0
23.9.2019 20:46

M67a29r12t96i78n 97P40r72a61c10h47a73ř 9635329

Jistěže jsou patrné. Klima na Zemi nebylo nikdy stabilní jako v laboratoři - chvíli je tepleji, chvíli chladněji. Dělo se to odnepaměti, ať už s lidmi nebo bez lidí.

+2/0
23.9.2019 20:54

J28i81ř94í 51K59u52č24e33r31a 5388211584136

Vyhynutí dinosaurů po dopadu kosmického tělesa je jen jedna z teorií, je asi nejznámější, protože takové drama je výborný mediální trhák. Vliv lidstva na celkovou ekologii a klima je objektivně prokázán, lze se možná přít pouze o jeho podílu na celkové změně.

0/0
24.9.2019 13:42
Foto

L71a89d27i91s84l85a97v 61V27ě64t45v11i52č71k67a 4373106194555

Franto, to je tvuj nejlepši text! Podepisuju každe slovo. R^

+29/−3
23.9.2019 13:27
Foto

F40r19a33n55t52i91š10e27k 78M39a18t52ě93j16k17a 8237804769237

Potěšení na mě straně.

0/0
24.9.2019 0:23
Foto

P49e22t45r 66H81a80n52n78i91g 5246234235754

Výborný text. Jedno v něm však chybí. Právě v 90 letech začal úpadek střední třídy. Ti, kdo chtěli v zápalu vánku svobody přispět svou hřivnou ke společnému dílu, učitelky, vysokoškolští pedagogové, techničtí odborníci, živnostníci zlákaní slibem svobodného podnikání a později podvedení rozmachem globalizace, která jejich živnost zničila, prostě všichni ti, kdo neměli z minulého režimu konexe a nebáli se lhát a krást, ti všichni zažili pomalý či strmý pád do chudoby. Zhasnutím světla nad zákony (které se později vlivem lobistů přizpůsobily vyvoleným) a rčením, že neexistují špinavé peníze, se rozevřely nůžky a profitovala třída, která neměla zábrany. A to je stav, kdy tato třída chce svázat zbývající svobody, třída, jejichž děti jsou na akcích Fridays For Future či Milionů chvilek vůdčími osobnostmi, které strhávají ostatní mládež k tomu, aby se na rozdíl od jejich vůdců stala budoucími nevolníky. Dřívější režim nebyl ideální. Ale tento režim propásl jedinečnou příležitost stát se přijatelným

+5/−1
24.9.2019 13:11

T96o11m34á56š 29P97e26t73r16ů 8553880188336

Tráva byla zelenější a asfalt černější...

O svobodu z divokých devadesátek nestojím. Těžko spočítat, kolik si kdo nakradl, když Klaus v celé republice zhasl.

+5/−13
23.9.2019 13:19

J57a38n 86R71i94c53h86t87e72r 5872572383805

Tak jsem si přečetl část diskuze a fascinuje mě, kolik lidí má problémy s pochopením textu. Zatímco autor píše o svobodě 90. let, leckdo mu tady podsouvá socialismus, jiní zase období podnikatelské "divočiny"... což je pravda, ale o téhle "svobodě"(umožněné zvolenými zákonodárci, mimochodem) ten blog přece vůbec není.

Já si 90. léta pamatuji podobně jako autor, ač jsem mladší, pamatuji si, jak se nikdo nemusel omlouvat za to, že šel na karneval s námětem Pohádky tisíce a jedné noci za černocha, jak za názor sice člověk mohl dostat po hubě, ale nikdo ho nevyhodil z práce, jak si podnikatel mohl rozhodnout, kolik co u něj bude stát a jestli se tam bude kouřit, pamatuji si doby, kdy existovala dvě pohlaví, kdy cikán nebylo zakázané slovo, za které se i Cikán, který ho použije sám o sobě, nemusel veřejně kát v tisku... a kdy rozhodovaly volby a ne řev neziskových organizací.

Za mě karma.

+35/−3
23.9.2019 12:25
Foto

J76a60r76o85m14í13r 41P17e28t46ř86í19k 6954171709678

Vidím to podobně. V devadesátých letech byl sice určitý chaos, ale v podstatě neexistovala cenzura a šikana lidí pro politické názory.

Úředníci byli příjemní, občanku či pas vyřídili na počkání, nebyl Gretenismus, multikulturalismus, homosexualismus a další podobné výdobytky současné "demokracie."

+16/−1
23.9.2019 13:33

M60i13l21a19n 53Š92ť80a83s47t37n35ý 8498862495717

Zase to nepřehánějte. Já tedy v osobním životě žádný pocit ztráty svobody nemám. I když pochopitelně je na EU co kritizovat, zatím aktiva převažují. Jestli se rum jmenuje "tuzemák", nebo pomazánkové máslo "tradiční pomazánkové", mi rozhodně nijak žíly netrhá. Koneckonců je asi správné, aby v rámci unie byl rumem jen skutečný rum a máslem jenom skutečné máslo. Jiná věc je, že k nám dostává zboží stejného názvu a horší kvality, s tím se snad bude něco dělat. Pokud jde o další negativa, popravdě dost zásadní věc je to, že nás EU dost vehementně a místy nevybíravě cpe do multikulturního pojetí společnosti a nechce pochopit, že občané bývalého východního bloku na něco takového nejsou zvyklí a z toho pramení i jejich rozdílný přístup k imigraci. To, co v západoevropských státech vznikalo díky jejich koloniální politice možná stovky let, nelze u nás implantovat během pár roků. Na tomto nepochopení může možná nakonec celá EU dojet. Pokud by k tomu došlo, "děj se vůle Boží", ale CZexit je nesmysl. Pokud jsme z 80% obchodu navázáni na Německo, byla by něco takového ekonomická sebevražda.

+17/−6
23.9.2019 10:41

J53a79n 67R30i40c68h13t24e80r 5892862693295

Myslím, že o tuzemském rumu ani pomazánkovém másle tenhle blog není...

+9/−1
23.9.2019 12:07

M89i63l34a85n 36Š83ť61a78s14t44n10ý 8928222495607

A já jsem snad ve svém příspěvku psal jenom o rumu a pomazánkovém másle?:-P

+3/0
23.9.2019 16:39

J63a25r91o44m73í66r 28K87r65á47l 4660529784239

Je to prkotina, ale i o tomto to je.

+1/0
24.9.2019 7:04

V34l48a34d13i26m58í60r 10M50o87r18a45v37e52c 3868540793783

Pokud jsou zohledněna pouze čísla, která zohledněna mají (oficiálně) být, pak byste mohl mít pravdu. Pokud započteme vše, co nás sranda EU stojí pak na tom jednoznačně proděláváme. Z mého pohledu jsme jen novodobou kolonií zbytku bohaté Evropy.

https://www.euportal.cz/Articles/8824-eu-nas-stoji-rocne-vice-nez-200-miliard-platime-i-prostituky-projekt-jihoceska-rozkos-adresa-vlhka.aspx

https://www.svobodny-svet.cz/5711/evropska-unie-se-nam-nevyplaci-ani-financne.html

+2/−1
23.9.2019 12:25

M15i86l32a46n 25Š29ť50a40s34t26n66ý 8428572705367

A těmto nabízeným stránkám mám jako věřit? Ale jděte.:-)

+1/−2
23.9.2019 16:44

P39e79t41r 82P43o61k49o19r74n17ý 4562175312793

Když tomu chcete věřit. ;-D

0/−2
23.9.2019 17:18

V73l17a85d41i79m30í42r 97M14o97r92a77v98e91c 3278510793613

Ale to nejsou jenom tyto stránky, to jsem vybral nahonem. Já zase nemám důvod věřit těm oficiálním zprávám vytrženým z kontextu. Jelikož dělám ve stavebnictví, tak třeba vím, kolik cvíleně vyvádějí a jak nadnárodní matky stavebních firem. A to jsou čísla, která se také nikde neobjevují. Nejmarkantnější je to u kšeftů s vodou.

+4/0
24.9.2019 7:48

K77a65r94e68l 52S92t40r68ž39a78n75o38v93s49k76ý 1328475835

Cesta zpět je možná jedině diktaturou. Ale tím by se popřel smysl toho konání.

+1/0
23.9.2019 10:02

J22a25n 71S31v41a85t62e83k 4508436978396

Hezky se to čte, nicméně svoboda lidí i společnosti, ať chceme nebo nechceme, je spojena s množstvím dostupných prostředků (peněz, chcete-li). A tady narážíme na to, že jako malá ekonomika nutně potřebujeme uplatnit naše produkty (nejen auta, ale i služby či naše know how) v zahraničí. A naším největším obchodním partnerem jsou a budou státy EU (ať již jsme či náhodou někdy nebudeme jejími členy). A EU jako ten "silnější" partner v obchodním vztahu celkem pochopitelně trvá na dodržování určitých pravidel (nejen pravidel, ale i postupů, ochrany práv zaměstnanců, ochrany životního prostředí, pracovních podmínek atd.).

Takže ano - jsme těmito "pravidly" dle názoru některých až příliš svázáni, nicméně k dosažení naší "svobody" potřebujeme mít určité prostředky, které získáváme zhusta právě od společenství, jehož jsme členy (EU) a které má určitá (svobodu částečně omezující) pravidla.

Můžeme si vybrat - buďto (částečně regulovanou) svobodu s prostředky, a nebo (neregulovanou = téměř "absolutní") svobodu bez prostředků.

Co myslíte, že upřednostní běžný občan naší krásné země?

+3/−1
23.9.2019 9:37

V23l39a89d21i61m36í79r 76M26o11r11a54v13e14c 3648300703403

Tak pokud pro vás znamená peníze = svoboda, pak máte pravdu. A ano, z pohledu monetárně tržní a ještě k tomu egoistického tomu tak skutečně je.

Mě třeba vadí, že stát zasahuje do rozhodování podnikatele v tom, zda se v jeho provozu bude kouřit, nebo ne, aniž by mu stát jakkoli v tomto podnikání pomohl. Nepomáhá, jenom hází klacky pod nohy. Vadí mi, že si ze zákona musím platit televizi, které nevěřím a na kterou skoro nekoukám, tedy evidentně zvýhodňuje jedno médium oproti ostatním. Nechci se rozepisovat, ono těchto drobných nesvobod a nejen v oblasti podnikání už je hodně. A zrovna tak, jako mnoho soch je sousoší a mnoho žen je soužení :-) pak mnoho nařízení je omezování svobody.

A věřím, že ne každý to takhle vnímá, spoustě lidí stačí ke spokojenosti skutečně jenom plné koryto.

+3/0
23.9.2019 12:32

J24a15n 15S35v17a39t46e78k 4428846118586

Ale já nerozporuji, že míra svobody v určitých oblastech klesá, jen míním, že ten, kdo je chudý (a ví o tom), nemá tolik možností (a s tím spojené svobody), jako ten, kdo peníze má (to platí i pro společnost).

Na druhou stranu, pokud je někdo chudý, ale nikdo mu nekecá do toho, jak žije, se může cítit (a může i být) reálně více svobodný, než někdo, kdo peníze má (a chce stále více).

Samotné peníze jako takové štěstí (a pocit svobody) přinést nemohou, jsou jen jedním z prostředků, které pocit svobody umožňují.

0/0
23.9.2019 21:36

V42l39a26d49i84m26í42r 22M95o55r30a82v84e66c 3228670663203

Tak že přiznáváte, že "míra svobody v některých oblastech klesá" . tedy tu ubereme, tam ubereme, po kouskách a ani se nenadáme a je zde nová diktatura jak vyšitá. A pokud si pamatuji plamenná slova drvadesátých let, tak svoboda a demokracie je právě o minimu regulací a nařízení. To nám bohužel ani současná vláda ani EU nenabízí.

Někde jsem četl prohlášení Klause ml., že víc jak 60% schvalovaných právních norem, v už tak právním marazmu, je aplikace evropských nařízení. Někde je prostě něco špatně .

+1/0
24.9.2019 7:52

K25a32r68e45l 38B71o31k 7831917211781

Autor je na cestě dělat vše proto, abychom o tu svobodu příšli a je tak naivní, že si to ano neuvědomuje.

+7/−10
23.9.2019 9:16

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz