Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

d. Lilly

24. 1. 2012 23:13
Krev v mobilech

Všem vřele doporučuji shlédnout dokumentární film dánského novináře Krev v mobilech.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/118224-krev-v-mobilech-kdo-vydelava-na-detske-praci-v-dolech/

0 0
možnosti

vena65

25. 1. 2012 0:31
Re: Krev v mobilech

"A právě na to dokument Krev v mobilech upozorňuje. Poulsen proto vyzývá k tomu, aby západní svět zakročil. Navrhuje, aby vlády přijaly zákony, které by znemožnily nákup nerostů. Problém je ale v tom, že tyto vzácné kovy jsou potřebné pro technologie, bez kterých se západní svět neobejde, a firmy vyrábějící mobily nebo třeba laptopy se zatím k tomuto problému staví zády."

A co s tím? Už jste zahodila svůj mobil? Nebo jste poslala nějaké peníze některému z těch, kteří se takto živit musí jako úlitbu za váš pohodlný život s technologiemi?

0 0
možnosti

Miczek

24. 1. 2012 22:36
Práce dětí

Ve svých třinácti letech jsem se začal volnočasově věnovat jisté zájmové činnosti, která mě velmi bavila a rychle se rozkřiklo, jak mi jde, takže se zakrátko našlo několik lidí, kteří chtěli, abych pro ně něco udělal. Poprvé jsem měl možnost si samostatně vydělat nějaké peníze. Skvělý pocit.

Zhruba v patnácti jsem se v dané činnosti vypracoval na úroveň, že jsem své služby více méně veřejně nabízel. Chtěl jsem si zřídit živnostenský list, protože jsem prakticky vzato začal podnikat, ale nešlo to! Dokonce ani se souhlasem rodičů, prostě ne, úřady mi ho odmítly dát. Nu což, tak jsem podnikal na černo. Pořídil jsem si ho tedy až v osmnácti.

Ale tak mi řekněte, proč jsou tyhle obstrukce? Měl jsem hromadu nápadů, realizoval je a chtěl se jimi hlasitě chlubit potenciálním zákazníkům, dělat si reklamu atd., ale ze strachu jsem byl přiměřeně potichu, aby do toho nezačal někdo z úřadů šťourat a snad neobvinil rodiče z nějaké trestné činnosti.

Proč je práce dětí považována za tak špatnou? Proč?

8 0
možnosti

František Matějka

24. 1. 2012 22:56
Re: Práce dětí

R^ Smekám.

2 0
možnosti

assco

24. 1. 2012 18:38
Myslím, že je na čase se přestat vrtat v tom stercusu.

Pan Matějka tu nebyl ani jednou obhájit svůj geniální výplod. Není divu. Dostatečně se myslím zesměšnil jeho uveřejněním a tak se koukám vrátil ke starým dobrým tématům, kde vzdělání netřeba. Ačkoli jsem se zařekl, že se v tom nebudu vrtat a tuto diskuzi vynechám nechal jsem se nakonec (jsa pedagogem) zlákat k malé sondě do myšlení Matějkovo bodyguardů. Prostě jsem byl zvědav co je tak láká na tak zvrácených názorech. Zjistil jsem, že Titan Arum je prostě v době květu pro některé tvory neodolatelný. Asi se zase vrátím k biologii, ta má prý odpověď na všechny otázky... :-)

11 0
možnosti

Politicky korektní lež

24. 1. 2012 19:53
Re: Myslím, že je na čase se přestat vrtat v tom stercusu.

pan matějka tu samozřejmě byl. jen ho to už asi po těchněkolika hodinách odpovídání gramofonové desce přestalo bavit.

0 0
možnosti

certik_bertik

24. 1. 2012 18:26
fair trade

tvoří asi miliontinu procenta světové ekonomiky, z toho asi stoupenci NWOO nezbohatnou. Ale až se pan Matějka stane krvavý diktátor, může je nechat všechny postřílet

7 0
možnosti

cvlad

24. 1. 2012 18:16
Svět podle autora.

Je jednoduchý, nikomu nic nedávat, každého nechat ať se postará sám o sebe,dluhy musí platit každý kromě autora,pistoli můžu vytáhnout na každého kdo zabloudí na soukromý majetek,na otázky které se mi nelíbí neodpovídám,vzdělání je mi k ničemu,předpisy v autě dodržuji jenom když já to uznám za vhodné.Zákony které se mi nelíbí nebudu dodržovat.Vám autore by se takový svět asi líbil, no a já si zas myslím, že to není normální svět, normální je když lidi nekradou,dodržují zákony a předpisy, jsou solidární a není jím jedno co se děje u sousedů nebo v jiné zemi.Holt každý to má jinak já jsem jen rád, že lidí jaky Vy je zatím málo a doufám, že se to nezmění.Protože kdyby se tak stalo jsme zpět mezi zvířaty.

14 0
možnosti

ahaswer

24. 1. 2012 18:27
Re: Svět podle autora.

R^

1 0
možnosti

amal28

24. 1. 2012 16:36
Pane MatějkO,

děkuji vám předem za zodpovězení dvou otázek.

 

1. Jak předáváte svým dětem pracovní návyky?

2. Co je dotovaný brainwashingový kroužek pro mladé integrované světoobčany?

1 0
možnosti

Jostik

24. 1. 2012 18:21
Re: Pane MatějkO,

Co se týče otázky 2., tak třeba tréninky karate, judo, aikido, atd. kde se dětem vtlouká multi-kulti názor že nejlepší obrana je útěk a vyhýbat se konfliktům, místo toho správného svobodomyslného, že pokud začne někdo být agresivní tak vytáhnu pistoli a prostě ho zastřelím.

3 0
možnosti

Poradsenecodeje

24. 1. 2012 16:35
Matějko, už víte, co je Fair Trade?

Komik Matějka

To, že napíšete do nadpisu Fair Trade a vůbec netušíte, co ten pojem znamená, to mě u vás neudivuje.

Že píšete o něčem, co s tím nesouvisí, mě také už neudivuje.

S vámi je fakt legrace.

doporučit (+27) nevhodné? Poradsenecodeje včera 20:14

20 0
možnosti

Děkanka Katedry Kroupologické

24. 1. 2012 18:24
Re: Matějko, už víte, co je Fair Trade?

;-D Aby to nedopadlo jako s tim IE! Pamatujete se, jak se tady rozhorcene kroutil okolo Internet Explorer?

11 0
možnosti

B.D.S

24. 1. 2012 15:23
Proč musejí pracovat děti?

a) Faitrade

b) Biopaliva

c) Dotované zemědělství v EU

Zrušíme-li tyto zhovadilosti, uděláme pro třetí svět víc, než všechny humanitární sbírky a vyvážení dobra.

Všechno ostatní je jen pokrytectví nejhrubšího zrna.

4 0
možnosti

vena65

24. 1. 2012 15:27
Re: Proč musejí pracovat děti?

Tolik dobra byste chtěl zrušit? Začínám vás podezírat z toho, že nás chcete vrátit zpátky na stromy. ;-)

0 0
možnosti

tichy potůček

24. 1. 2012 14:44
Nejdříve si zameťte před vlastním prahem pane Matějko?

A jakou tradici hodláte předat svým dětem vy? Že je fér, aby na vaši neschopnost a dluhy začali vydělávat vaši nezletilí synové? http://www.nepoctivci.cz/detail?Matejka-IC-4-11-1970-je-evidovan-jako-dluznik-765-820-Kc-k-30-3-2010-u-VZP

4 0
možnosti

František Matějka

24. 1. 2012 14:59
Re: Nejdříve si zameťte před vlastním prahem pane Matějko?

:-) žijete v minulosti

0 0
možnosti

B.D.S

24. 1. 2012 14:23
Stačilo by, kdybychom nelikvidovali

drobné africké farmáře dumpingovými cenami dotované nadprodukce, pak by tam děti pracovat mohly, ale nemusely. A Fairtrade v tom jen pokračuje..

0 0
možnosti

assco

24. 1. 2012 14:54
Re: Stačilo by, kdybychom nelikvidovali

můžete prosím upřesnit ekonomický nesmysl drobní farmáři a nadprodukce banánů v jedné větě? Vy si vážně myslíte, že nadprodukci na trhu mohou zvládnout drobní pěstitelé?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS