Pátek 5. března 2021, svátek má Kazimír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 5. března 2021 Kazimír

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

originalni_demokrat

Ústavní zákon

o vyrovnaném rozpočtu by byl dobrý. Jak navrhuje Petr Mach. Pak by bylo jedno zda vyhraje ČSSD nebo ODS...

0/0
16.4.2011 7:34

holcman

Re: Ústavní zákon

Jo? Tak nahoď borcovi Machovi, ať se nechá napřed navolit, pak to propasíruje v parlamentě, jestli mu to někdo zbaští a uvidíme.

Dej pak hlášku, jak to dopadlo.    :o))

0/0
17.4.2011 19:37

Clara Shot

Už vidím ty davy lidí, co vyjdou do ulic.. V Česku..

;-D

0/0
15.4.2011 21:02

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: Už vidím ty davy lidí, co vyjdou do ulic.. V Česku..

Což o to, lidi v ulicích vidím každý den. Že jich třeba vyjdou davy (bylo by načase), to bych pochopil. Ale nedovedu si představit, že by se do čela povstanuvších davů najednou dral Matějka nebo jiný pseudopravičácký, populistický nacionalista a jejich klaka, s fanglemi v rukách a falešnými hesly a výkřiky o svobodě na rtech.:-/

Toho bych se zrovna dočkat nechtěl. Je ale možné, že i toto se může stát, protože oni větří příležitost. Lidé by se měli mít na pozoru měli by více přemýšlet a zvažovat siruaci.

0/0
15.4.2011 21:47

socbubák

Re: Už vidím ty davy lidí, co vyjdou do ulic.. V Česku..

kéž by se každý držel tvé poslední věty...

0/0
16.4.2011 2:17

Kubrt - milovník nálevu 2

Re: Už vidím ty davy lidí, co vyjdou do ulic.. V Česku..

to jo, ale v prvé řadě to pak značí vyházet dnešní politickou reprezentaci (parlamentní). Je jedno, jestli je zrovna gard jeden nebo druhý-opačný. Jinak skončíte u pozoru a přemýšlení... ovšem zvolíte-li zase tytéž, tak můžete přemýšlet donekonečna ....

0/0
16.4.2011 15:26

Kubrt - milovník nálevu 2

Kdybych si měl tipnout, jak by volby dopadly,

tak by asi nejvíc vzrostlo procento nevoličů, a ve zbytku by zas posílili socialisté a byli by vráceni zpět lidovci. VV udělaly šílenou službu jakékoliv dnes neparlamentní straně - mnoho voličů mávne rukou a řekne - VV byli noví, plná ústa boje s korupcí a přitom jsou to taky parchanti na n-tou. A přitom jim dost lidí odpadlých hlavně od ODS věřilo. Takže na to kašlu.....

Dnešní koalice by oslabila, VV by se nedostaly do parlamentu, vládu by sestavovali socani . Potom buď menšinová vláda s komunisty nebo velká koalice s ODS. Dinosauři by si jen prohodili gard, ale u mlaskání by zůstali. Jak z toho ven klidně - nevím. Podle mě pomůže buď bankrot (se socialisty u vesla aspoň rychlejší) anebo autorem zmíněné nepokoje. Jinak se hňácá pořád stejná bečka zelí s tím, že jednou jsi nahoře, jednou dole. Ale ne mimo ..

Rovněž říkám - většinový systém. Paskvilní koalice lepené po volbách jsou tu dlouho a jak to dopadá, vidíme.

0/0
15.4.2011 20:14

DnesNekecej

Re: Kdybych si měl tipnout, jak by volby dopadly,

Také si myslím, že po třetí by už svéprávný volič do neparlamentní strany nešel. Zelení a VV jsou opakovanou špatnou zkušeností.

A aby zase Sbobodní magoři neječeli - mám na mysli průměrného českého rozumem obdařeného a zklamaného českého voliče.

0/0
15.4.2011 20:45

Kubrt - milovník nálevu 2

Re: Kdybych si měl tipnout, jak by volby dopadly,

Nevím, nakolik jsou nebo nejsou schopné malé strany se dohodnout, že by šly sloučeně. Svobodní, Konzervativní strana, Simkanič - Česká pravice či jak se jmenují .... Taky z hlavy nevím, zda jsou dostatečně zajedno ohledně EU. Já bych neparlamentní zkusil i tak. Co jiného dnes zbývá ? Rozhodně je to větší pravděpodobnost pozitivní zkušenosti, než že se obrodí a pročistí ODS..... :-/

0/0
15.4.2011 21:22

Viktor N.

Re: Kdybych si měl tipnout, jak by volby dopadly,

Šimkanič se svou „pravicí“, co pomohl koloťukovi křišťálovému Grossovi? To je asi taková pravice, jako jsou neonacisté podle našich oficiálních médií pravicovými extremisty…;-D

0/0
16.4.2011 0:09

Kubrt - milovník nálevu 2

Re: Kdybych si měl tipnout, jak by volby dopadly,

S tou směnkou tehdy šlo spíš o sebepropagaci. Nevím, o jakou pomoc by mělo jít. Však to byla jen syrová úvaha v tom smyslu, že by bylo vhodnější trochu zvětšit síly, bez konkrétního přesného modelu.

0/0
16.4.2011 15:22

František Matějka

Re: Kdybych si měl tipnout, jak by volby dopadly,

Naprostý souhlas.

0/0
16.4.2011 20:10

holcman

Volby, nevolby

Ty, Fanóšu, už si jim poslal ty papíry vod sečítání lidu, baráků a kvartýrů nebo seš furt ve štrajku ? 

A volit pudeš, až to vypukne nebo se taky zašprajcuješ?   :o))

0/0
15.4.2011 16:56

Mind The Gap

to si nemyslim

Frantisku, to neni pravda. Lidi jsou tak nas.ani, ze pokud k predcasnym volbam dojde, tak ODS pujde do haje. Dostane pod 10%, kdo na tom vydela jste vy, SSO se dostane velmi pravdepodobne na 7% a vice. Mate vybornou pozici a pokud opravdu budete tvrde prosazovat, az se octinete tvari v tvar tomu o cem pisete, sve nazory. Mozna se Vam skutecne podari korupci nejen omezit, ale take po 20 let konecne i potrestat. Pokud se tak stane, bude to nejvetsi revoluce v dejinach novobe CR. Vitezem predcasnych voleb vsak bude CSSD a vy se budete muset rozhodnout zda jejich vladu podporite, tudiz i premiera B. Sobotku, nebo nikoliv. Kazdopadne Vam preji Frantisku jedine, az budete sedet v parlamentu, ridte se zdravim rozumem a nezapomente, ze to co Vas tam tam dostalo je, ze jste mluvil s lidmi a nebal se ani argumentu jez Vam nebyli po chuti. p.s. pokud prijdete s opravdovym protikorupcnim planem, mate muj hlas, nehlede na nas rozpor ohledne nazoru na EU. Best Regards. JK

0/0
15.4.2011 15:41

lubossula

Re: to si nemyslim

;-D;-D;-DR^

0/0
15.4.2011 17:54

cojanato

Re: to si nemyslim

:-)) Nejsem si jisty, ale pan Frantisek se nekde zminil, ze kandidovat do PS uz nebude.

Ale bez neho by mohla pro SSO nejaka desetinka% narust.

0/0
15.4.2011 20:43

crutov

Re: to si nemyslim

Vy jste začal hulit crack? 8-o

0/0
16.4.2011 2:26

crutov

Re: to si nemyslim

sry to bylo for Mind The Gap :-/

0/0
16.4.2011 2:27

Mind The Gap

Re: to si nemyslim

Ne, nicmene me prestal bait ten predvedenej cirkus, tak jsem se rozhodl, ze udelam soutez pokud SSO prijde s realnym a hlavne realizovatelnym planem na vymeteni korupce. Jsou mi jedno jejich nazory na EU pokud se jim tohle podari, opravdu bude CR znovu zemi kam se nebudu, nejen ja, ale I dalsi zahranicni investori bat investovat. Ted bych to neudelal. Politicka situace nestabilni (dlouhodobe),transparetnost verejnych zakazek nulova, vymahatelnost obchodniho prava komplikovana. To co vetsina lidi v CR stale nepochopila, duvod proc do zeme proudi mnohonasobne mene investic, nez by mohlo je jeji neatraktivita. Diky pristredi co je vides je bohuzel vnimana jako lepsi Balkan. A Cesko ma navic pokud to Matejka a spol zvladnou, muze se jim splnit sen o nezavislem CR na EU- nicmene prvni musi vybudovat atraktivni prostredi pro investice. A to zacina temi 3 body nahore.

0/0
16.4.2011 9:37

crutov

Re: to si nemyslim

To už, s prominutím, můžete volit Vandase, který Vám podobné věci taky naslibuje. To, že realita bude jiná, zjistíte samozřejmě až po volbách. Od strany nemůžete odpreparovat její stěžejní myšlenku, což je v případě "Svobodných" právě rozbití EU.

-

Jinak si pamatuji, jak jste před volbami silně horoval pro zvolení ODS (na vlně Antiparoubko mánie, která zastiňovala i vše další podstatné okolo...), když už v té době bylo jasné, co je tato strana zač a že je ve skutečnosti řízena kmotry a motivována pouze soukromými zájmy pár jedinců.

-

Sám nevím, co je řešení (situace je natolik nepřehledná, každá zainteresovaná osoba natolik nedůvěryhodná, že bylo nejlepší celý stát rozpustit...), ale určitě to nejsou další nové populistické mikro strany... :-(

0/0
16.4.2011 13:22

Mind The Gap

Re: to si nemyslim

je to hodne dano tim, ze jiz neziji v CR a tak vidim veci z jine prespektivy, nez jsem je videl, kdyz jsem byl ovlivnen mistnimi trendy. Ted to vse vidim z pozice pozorovalele z venku. Na tohle tema jsem prave dopsal clanek. http://kram.blog.idnes.cz/c/187502/Jak-dopadnou-predcasne-volby.html

0/0
16.4.2011 22:23

hafusak2

Umíte si to představit v reálu?

Sněmovna plná poslanců, kteří ponejvíce zastupují jen sami sebe, protože se tam dostali jako lokální populisté, ale na víc už jejich schopnosti nestačí. Ti všichni se nakonec rozdělí do narychlo slepených koalic, kde budou intrikovat proti sobě v koalici a jako koalice mezi sebou, teprve když jim vybyde čas, tak se budou zabývat státem. Každý  bude chtít být viděn v televizi, proto ke každému návrhu budou sta a sta naprosto nesmyslných připomínek. Bude plno přeběhlíků, lobbysté a další korupčníci se budou radovat, jak mají ulehčenou "práci". Naše předválečná /dnes idealizovaná/ republika měla od r. 1918 do r. 1939 celkem 21 vlád. Chcete se k tomu vrátit? Uvědomte si, že když potom prvorepublikoví politici chtěli po válce pokračovat v díle stejným stylem, jak to s nimi dopadlo. A nejen s nimi, s celým státem.

0/0
15.4.2011 14:29

KK46

Re: Umíte si to představit v reálu?

Pan Matějka píše o posílení většinových prvků.  Snížením prahu by možná poněkud utrpěla kultura jednání v poslanecké sněmovně, ale většinové prvky by naopak výrazně zlepšily kavlitu a kulturu vládnutí. Možnost přinést na půdu sněmovny nové myšlenky, vysvětlit je a případně obháíjit, považuju za velmi cennou.

0/0
15.4.2011 15:26

máma Máňa

Re: Umíte si to představit v reálu?

Posílení většinových prvků udělali politici v Praze. Nejsem spokojená s tím, jak do dopadlo a jak to skončilo.

Kdo ví, zda je to nová myšlenka, ale jak je vidět, většinové prvky nemusí mít ten spásonosný výsledek. Pokud by bylo vše při starém, tak by strana s největší podporou v Praze vládla.

0/0
15.4.2011 17:07

KK46

Re: Umíte si to představit v reálu?

Když je většinových prvků málo a jen na komunální úrovni, tak to skutečně nemůže přinést valné zlepšení, natožpak spásu.

Markantní rozdíl by byl, kdyby systém se řídil pravidlem "vítěz bere vše". Pak by opravdu vítězná strana vládla podle svých idejí a byl by jasný vztah mezi kvalitou idejí, jejich dodržováním vládnoucí stranou a působením toho na správu státu. Z výsledku posledních komunálních voleb bych se neodvažoval dělat nějaké dalekosáhlé závěry.

0/0
15.4.2011 22:13

Jitka Star

Re: Umíte si to představit v reálu?

V USA je většinový volební systém a volí se jednotlivé osoby (hlásící se ke straně, nikoliv hromadné stranické kandidátky) a funguje to.

0/0
15.4.2011 16:17

hafusak2

Re: Umíte si to představit v reálu?

Ano, ale mají tam jen dvě strany, které mají skutečný vliv, takže ti kandidáti jsou stejně vázáni programem jako u nás v poměrném systému. Bohužel u nás je těch mocichtivých partají až neúrekom /jak říkají naši sousedé/, takže jsem přesvědčen, že u nás by to nevyhovovalo prakticky nikomu, jedině snad těn partajím, které jsou zatím mimo a doufají, že odstraněním 5% limitu by se někteří jejich funkcionáři dostali k lizu.

0/0
15.4.2011 17:13

Jimi Brown Herrer

Karma

a souhlas. Na druhou stranu souhlasim s bitkarem - povede to k bipartismu, a to jen z toho důvodu, že se lidé o politiku vůbec nezajímají.

0/0
15.4.2011 12:57

ajtýčko

Vice mene souhlas

Jedine o co bych vas navrh doplnil. Jsou prvky prime demokracie. Protoze pokud bude v postate neomezene vladnout jedna strana (treba s 30% volicu). A ta navrhne zakon ktery se dalsim 70% volicu pujde proti srsti. Mela by existovat moznost takovy zakon vyblokovat. Treba povinost svolat referendum, pokud se nasbira pul milionu podpisu proti. A pochopitelne nemoznost menit ustavu bez referenda.

0/0
15.4.2011 12:13

JaFa61

Nemají a hádejte kdo si to tak zkoulel.

R^R^ Jak to tri R....é dělají, že je ve vládě tolik ci..nů?;-D

A v jiných zastupitelstvech8-o

0/0
15.4.2011 11:30

martina2211

Jak vidíte na příkladu Prahy.

Praha rozkouskována, prakticky částečně změněn volební systém a výsledek je koalice ODS a ČSSD. Chyba není ve volebním systému, v tomto případě se posílily ony většinové prvky, pro které horujete a stejně...

Ale dobře, vítěz vládne. Dostane 28% a počet poslanců se změní na 101 pro vítěznou stranu? Druhý dostane 25%, třetí 17% atd. A začnou si v poměru rozdělovat dalších 99 postů? Dovedete si představit ty igelitky aby se 1-2 poslanci přetáhli? A až se to stane, co pak? Jak budou vládnout bez podpory ve sněmovně, když se třeba neuplatí, ale jen tak rozhádají jako VV na jedné straně a Kočí, Huml, Škarka, Tluchoř a MF na straně druhé? 

Dlouhodobě by to vedlo k vládě dvou stran.

0/0
15.4.2011 11:26

František Matějka

Re: Jak vidíte na příkladu Prahy.

Ano, byl "částečně změněn volební systém". A to je špatně.

0/0
15.4.2011 12:07

bitkar

jedna strana vlady

pokud bude vladnout jedna stran (treba ODS nebo CSSD), tak si nedelam iluze, ze po tom, co by to tu pohnojili, by je lidi znovu nezvolilli. Bohuzel zvolili by je podruhy a defakto se to i stalo. Lidi znaj jen ty nejsilnejsi strany a alternativu nehledaj. Taky bohuzel zapominaji a vyhledavaji mensi zlo. Takze v praxi to je tak, ze je u moci ODS, lidi nadavaj, tak priste zvolej CSSD, ty to pohnojej taky a lidi si reknou, tak to ta ODS nebyla tak zla, tak ji zvolej. Ejhle byla tak zla, tak zkusime CSSD jestli se nahodou nepolepsili mezitim, zda se, ze je z oposice hezky kritizujou, urcite maj pravdu a takle do kolecka dokola. Bohuzel je chyba v lidech. Co jsme si zvolili to mame. Bohuzel i ti co si je nezvolili. K tomu lze podotknout jen citat: "vetsina lidi si vetsinu lidi plne zaslouzi"

0/0
15.4.2011 10:12

fext

tohle nemyslíte vážně:

"Ale u obou se to stane jen jednou a pokud budou šlapat po lidech, nedají jim lidé ani příležitost celého volebního období."

0/0
15.4.2011 9:46

petrph

ještě dlouho ne

Tady si ale řekněme,co se myslí pojmem  "volebního systému s většinovými prvky", Technicky jde pouze o jiný systém přepočítávání hlasů voličů.A bohužel, většinových variant je něurekom. Od toho nejjednoduššího,kdy z každého volebního obvodu postoupí právě jeden poslanec, ten kandidát který zde získal nejvíc hlasů.Nebo že ten obvod má několik mandátů, a ty si obsadí strana jejichž kandidáti dostanou v součtu nejvíce hlasů.(a tím třeba přeskočí toho s nejvyšším počtem z jiné strany)..Pochopitelně, v zájmu věci se dají různě navrhovat a mixovat velikosti a hranice těch volebních obvodů..Cokoliv z toho ale stejně může vést k povolebnímu patu v parlamentu.

Je ještě jedna varianta "většinové vlády".Tedy, že vládnout bude skutečně ta strana strana s nejvíce poslanci (i když pod potřebnou většinou).Ale pak by si ale skutečně musela pro hlasování o každém svém návrhu zákona dojednávat  potřebnou většinu hlasů poslanců z jiných stran. Pochybuji že zrovna o tohle bude zájem..

0/0
15.4.2011 9:39

buxus

Ještě k tomu Senátu

Senát je typickým případem pokřivého chápání demokracie a manipulace s voliči. Při rozdělení Československa v roce 1992 vyvstala situace, kdy Sněmovna budoucí České republiky vznikala z ČNR - a proto najednou nebylo pro federální poslance z Česka žádné místo. Vlastně se po nich chtělo, aby si - schválením rozdělení státu a zániku Federálního shromáždění - vypustili rybník. Proto se jim jako šidítko přilepil do Ústavy Senát, který pro ně sloužil jako komfortní odkladiště. Jenže Senát se nakonec nenaplnil, věci se ubíraly jiným směrem, osud federálních poslanců pak už nikoho nezajímal. A tak Senát existoval čtyři roky pouze na papíře a nikomu nechyběl. Teprve poté, co vznikl v politických stranách tlak na ukojení ambicí dalších lidí, zvětšení prostoru pro politické hrátky a kšeftíky se podařilo "naplnit Ústavu" a senát zalidnit. Co si o něm myslí drtivá většina občanů je zřejmé. Každý nový předseda Senátu si vždycky jako prvořadý úkol klade "zvýšit prestiž Senátu" - a vždycky zbytečně.

0/0
15.4.2011 9:38

jirka1965

Re: Ještě k tomu Senátu

Nesouhlasím s důvody vzniku Senátu - tedy tvrzení, že bylo potřeba někam uklidit poslance. Ústava je platná od 1.1.1992 a hned od počátku v ní počítalo se vznikem Senátu. O rozdělení federálního státu se začalo jednat až po volbách v květnu 1992 (Klaus X Mečiar), tudíž až potom, co už byl Senát zakotven v našem právním pořádku. Ten důvod pro vznik Senátu byl jiný. Ono stačí si přečíst první Ústavu Československa z 29.2.2020  a porovnat ji s tou současnou. Zjistíte, že se jedná o téměř identický text, pouze v se liší v některých věcech, které byly poplatné době 20. let minulého století a naopak době konce století. Takže pravda je tam, že Senát nevznikl z důvodů, které popisujete, ale z důvodů, že se to opsalo z Ústavy z roku 1920. 

0/0
15.4.2011 9:52

buxus

Re: Ještě k tomu Senátu

Nechci se hádat, ale s použitím Senátu jako odkladiště se při dělení státu počítalo. Ale i kdybyste měl 100% pravdu, i v takovém případě je existence druhé komory opřená o to "že se to prostě opsalo" dost pochybná.

0/0
15.4.2011 13:19

Hellmoon

:-)

Souhlas!! Další volby opravdu nic nevyřeší

0/0
15.4.2011 9:33

beda24

nechápu

nevím jak chcete kombinovat většinový systém se snížení hranice vstupu do parlamentu?

to jako vítěz voleb (rok 2010 - čssd 22,08% hlasů) získá 101 mandátů a ostatní si nějak podělej zbytek? a u zbytku pro vstup do parlamentu bude stačit cca 1,02% ?

0/0
15.4.2011 9:29

Petr4905

Re: nechápu

To si neodporuje. Pokud bude zajištěna (jakýmkoliv bonusem) ve sněmovně většina pro vítěze, tak opozice může být složena (v extrémním případě) i z jednotlivců.

0/0
15.4.2011 9:36

beda24

Re: nechápu

ten bonus právě nechápu

volby v roce 2010 vyhrála čssd s 22,08% obdržených halasů. (a volilo ji pouze 13,74% oprávněných voličů) a podle Vás  a pana Matějky by měla dostat 101 hlasů v parlamentu.

a co se stane, když se najde jeden, nebo dokonce dva přeběhlíci.

a) budou vyměněni za jiné loajální straníky? pak není potřeba parlament a stačil by jeden vládce na 4 roky. v roce 2010 by to byl pan Paroubek

b) budou přepočítány hlasy a vymění se sněmovna? 2. ods zvýší počet poslanců z cca 40 na 101 a čssd příjde o 56 poslanců a zbytek se nějak dopočítá.              

0/0
15.4.2011 10:12

Jitka Star

Re: nechápu

Vítěz získá 101 poslanců, a zbytek se poměrně přepočítá. Pokud stratí důvěru v parlamentu (takto získanou většinu), tak se parlament rozpustí a budou nové volby. Nic jiného pak není možné.

0/0
15.4.2011 16:28

Já, Claudius

Velká chyba je v tom

že ca 30 % hlasů odevzdaných pro malé strany propadá. Tyto hlasy si bez skrupulí přivlastní strany, které se do parlamentu dostaly, a chvástají se tím, že mají většinu. Kulový! Když už musí být ta hranice 5 % pro vstup do parlamentu, tak ať se koná druhé kolo volbe, kde budiou kandidovat jen ty strany, které se do parlamentu už dostaly. A tady se teprve dovíme, o koho voliči stojí a o koho ne, a v jakém poměru. Toho se ale ODS bojí, většina propadlých hlasů by totiž připadla levici.

0/0
15.4.2011 9:25

bbybonek

Re: Velká chyba je v tom

levice se taky bojím

0/0
15.4.2011 10:15

sir Humprey V.

Naprosto souhlasím.

R^[>-]

0/0
15.4.2011 9:16

Viktor N.

Ano, radikálni reformu volebního zákona!

Radikální reformu volebního zákona by to opravdu chtělo. Spravedlivější systém poměru hlasů, jenž by odpovídal realitě a nikoliv přání současných největších stran.

Snížení hranice pro vstup do sněmovny tak, aby se tam mohl dostat i jeden jediný člověk.

No a jak to jednoduše udělat pro vítěznou stranu? Ta by dostala přidáno na desetinách procenta při zaokrouhlování výsledků a ty zlomky % těch stran, které se nedostaly ani na to 1 %. Tím by vítězná strana dostala přidáno 1–2 poslance, což by mohlo (a muselo) stačit. A žádné proplácení volebních výdajů! Věřte tomu, že by si to Paroubek s Dluhoslavem příště rozmysleli vyvolávat předčasné volby, když by z tojho už nic neměli!

0/0
15.4.2011 9:16

Petr4905

100% souhlas,

ale většinový systém tito stávající nikdy nedopustí, protože jim tento systém neodpovědnosti náramně vyhovuje.

0/0
15.4.2011 9:14

pedr64

možná by stálo za zvážení

zvýšení věkové hranice pro vstup do poslanecké sněmovny podobně, jako je tomu u senátorů. Kristián Kočí je učebnicovým příkladem, kam až nekritické ego, nadměrné ambice a nulové zkušenosti mohou člověka dovést.

0/0
15.4.2011 9:11

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: možná by stálo za zvážení

Kdyby se nemohla schovat na kandidátku své strany, tak nevěřím, že by ji někdo zvolil.

0/0
15.4.2011 9:15

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz