Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a84m44i35l 17D83o52l37e63z92e28l 6352276694652

problem je, ze vetsina lidi jsou pomerne hloupi. Nicmene v demokracii ma hlas nejvetsiho hlupaka, napr takoveho Diensbiera stejnou vahu jako nekoho moudreho.

Nejvetsim problemem EU je, ze jej nasi politici vyuzivaji jako zduvodneni pri schvalovani ruznych nesmyslnych zakonu, coz je v 90% prosta lez.

+1/0
13.7.2016 14:34

V75l43a48d59i73s29l87a78v 30B72u32r19y28š86e67k 1669202217824

já za sebe můžu říct, že rozhodně nechci, aby o tom kde budu a kde nebudu rozhodovali tzv obyčejní lidé, raději bych to nechal politikům, takže referendum o důležitých věcech rozhodně ne, ty ať rozhodují raději ti, kteří tomu rozumí

+1/−1
13.7.2016 12:47

J14i93ř61í 95Z81a10p34l70e28t95a31l 2170488952424

A kdo určí ty, co tomu rozumí?

+1/0
13.7.2016 12:57

V52l60a51d15i42s79l35a95v 65B14u44r60y42š19e75k 1359602257164

kdo to určí, kdo to určí, tak snad máme nějaké ministerstvo zahraničí, řídí ho snad lidem volený ministr, máme vládu, mají nějaké úředníky, náměstky, ti by snad tomu co je dobré pro Česko měli rozumět víc, než chlapi u nás v hospodě, kteří se živí ve stavebnictví

0/−1
13.7.2016 17:03

J86i60ř80í 80Z51a76p72l94e26t59a33l 2510258692324

Takže ty, co tomu rozumí, volí lid? A k tomu je lid kompetentní? Uvědomte si, že v politice je zcela běžné, že politik A má na "důležitou věc" úplně opačný názor než politik B a oba označují toho druhého za nekompetentního. A toho, který z nich bude reálně držet moc a učiní v této věci rozhodnutí, volí lid. Ten samý lid, který je zcela nekompetentní tuto "důležitou věc zhodnotit".

A ještě druhý postřeh - myslíte si, že kdyby (jako že kompetentní...;-D... no nic) současný premiér Sobotka dospěl k názoru, že bude lepší, když z EU vystoupíme, že by pak skutečně začal tuto myšlenku prosazovat? Ten Sobotka, který nikdy nedělal nic jiného než politiku, že by se vzdal šance doživotně se finančně zajistit v Evropském parlamentu, pro blaho České republiky? Opravdu tomu věříte?

+2/0
13.7.2016 18:35

V54l24a16d67i15s49l34a68v 65B40u76r64y73š37e19k 1299942567334

netvrdím a nikdy jsem netvrdil, že politik byť zvolený něčemu rozumí, to je demagogie, já za sebe říkám, že o důležitých věcech raději nechám rozhodnout vzdělané politiky, kteří mají k dispozici fakta, mají čas se politice věnovat, mají určitou zodpovědnost, než kluky od nás z pivnice, kteří jsou denně na šrot a pracují převážně na stavbách jako pomocní dělníci, když slyším jejich názory, tak prostě raději žádná referenda nechci

0/−1
14.7.2016 8:54

J89i55ř90í 78Z70a62p65l16e39t78a15l 2800928452714

No vidíte, a to já raději budu o pár nejzásadnějších věcech raději spolurozhodovat i s takovým blbcem, jako je Franta ze stavby, než bych o tom nechal rozhodovat čistě Sobotku (a spol.), o němž si myslím jenom to nejhorší a kterého volil právě ten blbej Franta ze stavby, zatímco já ne.

Když z žádného jiného důvodu, tak už jenom z toho důvodu, aby se u těch nejzásadnějších věcí vyloučila možnost, že bude rozhodnuto na základě korupce.

+2/0
14.7.2016 13:18

J85a31n 20P54r56i10c46h36y22s25t20a98l 8181318883

Tak vy byste potom hlasovat nemohl, kdyz si myslite, ze ministri jsou voleni.

0/0
14.7.2016 8:11

V50l14a55d68i45s42l97a32v 36B96u52r83y27š38e85k 1359952717384

ale je volenej, ministr zahraničí zvolený jistě v parlamentních volbách byl, jistě není podmínkou, aby to tak bylo, i když to skoro vždycky tak je, ale pak byl vybrán demokraticky zvolenými stranami, které ho taky kontrolují a můžou odvolat

0/0
14.7.2016 8:48

J65a32r96o84s11l75a89v 18L64i66m54a 1515657971

Pane Burysek, vy jste volil pana Zaoralka? Ja ne. Nikdo ho nevolil Ten byl dosazen koalici a priklepnut panem prezidentem. Proto nebalamudte ctenare.

Nase 'demagogicke' vladni uskupeni je stejne jako v BRUSELU. Podobne mysleni jako vase, dopomaha ty 'idiotiny' vytvaret. Vylucovat 'ty obycejne lidi' jak je nazyvate VY, je jeden ze zakladnich omylu. A to z dob, kdy 'Strana a vlada' nam rozhodovala. Dnes jeste ta 'vlada' zustala.

0/0
24.7.2016 17:14

M18a89r63t76i47n 75T35e53s33a87ř 2275591565627

Když vidím tu naši sestavu v PS, tak bych řekl, že je tam většina co nerozumí ničemu. A taky proto jsou v politice.

+1/0
13.7.2016 13:24

F19i82l39i84p 13K45r91a32u28s 9169698666697

Víte že to není kritika poslanců, ale lidí, co si je tam zvolili?

0/−1
13.7.2016 14:53

M52a88r67t68i51n 10D27o29k29t94o70r 5299348617396

Takže nechat "chytrým politikům" a když hlupáci zvolili hloupé politiky tak to je jako OK?

+1/0
25.7.2016 15:14

M78a73r96t83i26n 42D55o54k83t25o66r 5629618257666

A kdo posoudí, že např. ti stávající tomu rozumí, když je tam zvolila společnost která je z větší poloviny hloupá. Kde je jistota, že hlupáci nebudou volit hlupáky a ti nebudou dělat hloupá rozhodnutí.

+1/0
25.7.2016 15:23

V45i69l76é19m 65B10a43r29á58k 4186567449896

Ano, hlasovat v referendu by mohli jen ti, co tomu rozumí. Jinak, jsem pro setrvání v EU.

Výsledek referenda, které povede k vystoupení Spojeného království z Evropské unie vyvolal a ještě vyvolá volání po czexitu. Jen by mě zajímalo, co si zastánci tohoto kroku představují, že má nastat. Nenechme se mýlit pocitem vlastní nadřazenosti. Jednou z hlavních příčin brexitu byla nenávist k nám Východoevropanům, Čechům, Polákům, Rumunům..... Většina i vzdělaných lidí si v Anglii myslí, že vaříme na otevřené ohni a zadek si utíráme lopuchy.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=531398

+2/−1
13.7.2016 11:01

P62e43t23r 82D20v40o92ř48á41k 5724825529196

A hlasování pro vstup do EU proběhlo jen s těmi "co tomu rozumí"?

BTW: ten blog je strašná snůška nesmyslů ...

0/0
18.7.2016 22:28

V43i23l84é35m 43B64a66r13á37k 4356587579516

Jak píše v článku, jako jediná nekomunistická skupina jsme vedli kampaň za NE. Jenže to by znamenalo chovat se jinak. Zrušit dotace, omezit dávky, dát volnost podnikání......Stejně tak dnes, ti co jsou za vystoupení z EU, jsou největší konzumenti socialismu, zastánci dotací, dávek, celních překážek.

Nevím co je BTW, pubertální mluvu svých dětí nepřebírám. Se svým blogem jsem spokojen a váš názor je mi úplně ukradený. Většina textů vyšla v novinách, tzn. přešla přes redakci. Co jste za myšlenku napsal kdy vy, že by to někdo uveřejnil? Nepočítám třeba anonymy.

0/−1
19.7.2016 9:08

J72a77r40m76i35l17a 85C21h64y30t80r52á 3784509849

Pěkný turbohlasování...;-D

0/0
12.7.2016 11:38

V73l95a38d13i36s23l90a98v 16B72u81r22y79š33e59k 1169872347624

podle vědců je na světě více jak polovina lidí hloupých, takže pokud mají vědci pravdu, tak je z toho celkem jasný, že výsledkem společného názoru lidí bude nejspíš nějaká kravina, navíc dneska vám lidi řeknou, že chtějí do EU vstoupit, zítra že vystoupit a když pak takový rozumbrada zjistí, že má třeba menší důchod, tak bude chtít klidně nový hlasování a bude největším obdivovatelem EU, rozhodně tato referenda nepřináší žádný pokrok a jestli si dnes lidi v Anglii myslí, že si nějak pomohli, tak časem zjistí, že opak je pravdou

0/−2
12.7.2016 7:53
Foto

V88á30c69l10a94v 56C44h33u32c57h63m53a 6905851258286

Některé výzkumy ohledně kolektivního rozhodování vaše domněnky vyvracejí.

0/0
12.7.2016 8:07

V63l38a30d53i24s58l86a40v 70B61u35r72y41š41e70k 1749642547874

hlupý člověk, tedy podle vědců více jak polovina populace se v kolektivním rozhodování nerozhoduje podle toho, co vnímá jako lepší, to blbec neví, ale podle toho, co mu kdo nakuká. Když nakukám té hloupější polovině Rakušáků, že jaderná elektrárna je šíleně nebezpečná věc, že by je to mohlo i zabít a jejich děti budou mít jistě rakovinu, tak budou proti elektrárně, když hloupější polovině Čechu nakukám, že jaderná elektrárna jim zlevní elektriku, že nevypouští emise a jiný pozitiva, tak budou Češi jako celek pro výstavbu a dokonce budou ještě netrpěliví, kdy už se začne stavět

0/0
12.7.2016 8:26
Foto

V95á52c36l37a17v 78C77h66u76c57h18m37a 6315921178406

Otázka je, jestli by ti vědci do té větší poloviny nezařadili i vás.

Ale jinak platí, že demokracie je pro všechny tedy i pro ty hloupé a tedy by neměli být z demokratického rozhodování nijak vyloučeni. A je úplně jedno jestli se to rozhodování děje přímo nebo zprostředkovaně, protože jestli hloupý člověk automaticky rozhoduje hloupě, tak se tak děje i v případě delegování moci na zastupitele, což pak znamená, že více než polovina zastupitelů je hloupých a není tedy důvod upřednostňovat zastupitelskou demokracii před demokracii přímou.

+2/0
12.7.2016 9:07

V51l58a13d18i73s70l81a69v 34B94u19r59y90š26e92k 1789352407364

já nevím, kam by mě kdo zařadil, ani po tom nepátrám, předpokládám, že vy jste si svým zařazením jistý, hloupý člověk, kterých je podle vědců většina se hlavně nedokáže sám správně rozhodnout, proto je hloupý, že, o jeho hlasu pak rozhodují peníze vložené do kampaní, jaký pak má jeho hlas přínos pro správu veřejných záležitostí je otázka, dejte mě 10 miliard a já s nimi vystoupím z EU, za ty peníze přesvěčím méně inteligentní lidi, že jim to prospěje, otázka je, jestli to bude pravda

0/0
12.7.2016 11:25
Foto

V32á21c12l92a46v 45C80h30u63c22h52m96a 6515471338396

Vy si neuvědomujete skutečnost že to takto funguje na obě strany. V roce 2003 bylo potřeba spousty veřejných peněz aby se ta podle vás hloupá většina rozhodla správně pro hloupost.

Jinak pokud jako kritérium hlouposti berete, jestli se člověk dokáže správně rozhodovat a nést si důsledky svých rozhodnutí, či jestli se nechá ovlivňovat populistickými kampaněmi, pak ano, já se považuji za toho chytřejšího.

0/0
13.7.2016 15:00

B32e16d50ř78i32c80h 53V67e82v83e67r16k85a 4410245581949

Václav Chuchma: >>pak ano, já se považuji za toho chytřejšího<<

Hloupí lidé své schopnosti přeceňují, chytří naopak nedoceňují:

http://manipulatori.cz/dunning-krugeruv-efekt-proc-hlupak-zustava-hlupakem/

>>...Všichni známe situace, ve kterých jsme se střetli s někým, kdo si neuvědomoval, jak hloupý vlastně je. Při internetové diskuzi jste potkali pisálka, který si tvrdě stál za svým názorem a nezměnil jej ani tehdy, když mu ho někdo relevantně vyvrátil... ...Všichni tito lidé mají jednu věc společnou. Nevědomost, kterou si neuvědomují...<<

0/0
13.7.2016 15:37
Foto

V61á79c18l40a55v 20C71h38u89c61h15m21a 6515221188526

Kritérium hlouposti či chytrosti jste určil vy, nikoliv já. Z toho jsem jen odvodil výsledek. ;-)

0/0
13.7.2016 17:49

B92e63d55ř29i89c57h 98V39e58v34e62r60k22a 4230765801389

Ano. >>Nekompetentní lidé nedokážou změnit svůj postoj ani po konfrontaci s realitou, což způsobuje pravděpodobně náročnost přijetí negativního feedbacku.<<

Viz: http://manipulatori.cz/dunning-krugeruv-efekt-proc-hlupak-zustava-hlupakem/

Na základě (i všech předešlých) diskusí s Václavem Chucmou se domnívám, že tento pán je přímo ukázkovým příkladem Dunning-Krugerova efektu v praxi.

+1/0
13.7.2016 18:54

J47i55ř84í 52Z30a90p60l39e17t93a90l 2900618712414

Velmi zajímavý článek, ale jak si můžete být jistý, že tím příkladem nejste naopak vy sám?

0/−1
13.7.2016 19:28

K55a96r42e47l 60B13o75č71e32k 9180113954849

Možná na základě toho, že zná tohoto pána a jeho názory už nějakou dobu?

0/0
13.7.2016 19:56

J18i76ř76í 48Z37a39p23l73e62t67a49l 2420638682594

Pointu jste nepochopil nebo nechcete pochopit?

0/0
14.7.2016 0:13

B49e15d47ř67i72c90h 28V65e25v44e43r76k44a 4790225291219

Ano, máte zajisté pravdu, že Dunning-Krugerův efekt může postihnout kohokoli. Přesto si myslím, že ukázkovým příkladem tohoto efektu je spíše Václav Chuchma než já. Jeho příspěvky, ve kterých jedním dechem obviňuje druhé z "bolševismu" a zároveň vyjadřuje své potěšení z přímých výhružek ozbrojeným odporem na půdě parlamentu, hovoří samy za sebe zcela jasně.

0/0
14.7.2016 14:23

J89a63r54o97s26l24a52v 33L41i28m80a 1445737971

Je zajimave pane Veverka, ze se dokazete tak 'spustit' pri teto diskuzi. Clanek neni o panu Chuchmovi, ale o necem jinem. Navrhuji vam ukazat svuj intelekt timto smerem. Osocovani kohokoliv vam jen skodi. Snizuje vasi snahu svuj pohled prosadit.

0/0
24.7.2016 17:26
Foto

F28r48a16n21t81i13š63e38k 22M27a57t20ě32j92k95a 8467394829557

Píšete: "podle vědců je na světě více jak polovina lidí hloupých, takže pokud mají vědci pravdu, tak je z toho celkem jasný, že výsledkem společného názoru lidí bude nejspíš nějaká kravina..."

Píšete o skupinách osob. Myslíte tím také Evropský parlament, Evropskou komisi, náš parlament, naši vládu...? Nebo máte z nějakého důvodu pocit, že těm se to vyhnulo? ;-)

+3/0
12.7.2016 8:58

B29e30d73ř14i15c51h 87V33e25v49e58r10k84a 4800695441589

Píšete o skupinách osob. Myslíte tím také vedení Svobodných? Nebo máte z nějakého důvodu pocit, že těm se to vyhnulo?

+3/−1
12.7.2016 11:04

V94l72a10d46i18s36l35a41v 80B68u13r29y39š45e81k 1519602287774

tak když podle vědců polovina lidí neuběhne kilometr pod 3 minuty, tak to automaticky nemusí znamenat, že polovina hráčů Realu Madrid to neuběhne taky, to je velké zjednodušení

+2/−3
12.7.2016 11:29

J96a74n 12P16r40i24c39h22y72s67t57a35l 8501328603

Statisticke udaje muzete generalizovat jen pro dostatecne velke skupiny. Treba pro Evropsky parlament bude to procento hloupych jeste mnohem vyssi, kdyz si tento parlament zvolil za predsedu cloveka, ktery nedokazal absolvovat ani stredni skolu.

0/0
14.7.2016 8:15

B87e43d19ř54i81c21h 46V77e72v69e29r29k94a 4190235271429

Podle této vaší logiky je i mezi Svobodnými resp. jejich vedením procento hloupých také ještě mnohem vyšší, protože si tato strana zvolila, bohužel, za svého prvního místopředsedu také člověka, který nedokázal absolvovat ani střední školu.

+1/0
14.7.2016 14:31

J30i51ř66í 60Z30a70p93l16e93t95a22l 2680228212764

Vaše argumenty nezpochybňují pouze referendum, ale demokracii jako takovou. A nevím, jak to máte vy, ale já třeba souhlasím s tou otřepanou frází, že demokracie je sice strašná hovadina, ale zároveň taky to nejlepší, co zatím bylo vymyšleno.

0/0
12.7.2016 19:52

V78l17a83d93i17s51l73a94v 84B37u33r42y69š93e19k 1279622547394

tak jednak to nejsou moje argumenty, ale vědecké, vědci tvrdí, že více jak polovina lidí na světě se nejsou schopni správně rozhodovat a jsou hloupí, co se týká demokracie, tak si také všiměte, že předvolební sliby často nebývají splněny, takže ta demokrycie zase tak až demokratická není, když vyhraje volby strana, která bude chtít vystoupit z EU, tak to neznamená, že vystoupíme a přímá demokracie nikde nefunguje, asi ani nemůže z výše uvedených důvodů

0/0
13.7.2016 8:33

J91i30ř80í 92Z36a23p47l60e75t27a50l 2650148572184

Tak pokud ty argumenty používáte v diskuzi vy, tak to jsou vaše argumenty, to se, obávám se, nedá svítit;-)

S tím, že víc než polovina lidí moc rozumu nepobrala, v podstatě souhlasím (byť je to trochu komplikovanější), ale ještě jednou vám opakuji - to nemůže být argument pouze proti přímé demokracii, ale jedině proti demokracii jako takové.

0/0
13.7.2016 11:06

V52l26a12d38i33s35l77a76v 71B74u91r47y60š45e98k 1859942157664

jedno je jisté, ať je to jakoli, tak kdyby demokracie fungovala tak, že by třeba ČSSD po volbách splnila to, proč ji lidé zvolili, tak to zde dopadne jako ve Venezuele, lidi ve 100% demokracii žít nedokáží a nejedno referendum to ukazuje

0/0
13.7.2016 12:36

V81i84l58é35m 90B66a93r13á22k 4286667869666

Je třeba omezovat rozsah toho, o čem lze demokraticky hlasovat. Proč by člověk měl poslouchat názory lidí nebo se jimi dokonce řídit, kterým by ani nepodal ruku, lhostejně nebo s odporem je míjí v šalině.

0/0
12.7.2016 7:05

V38i22l85é66m 11B60a26r15á66k 4516137319606

Referendum je dnem demokracie. Člověk je možná chytrý, ale lidé jsou nebezpečná zvířata. Demagogie a lži v referendu v VB ukazují, co by se dělo. Jak může někdo, kdo nemyje děti, neučí je čistit si zuby atd. (Výměna manželek) o čemkoliv hlasovat.

0/0
12.7.2016 7:01
Foto

V30á10c98l40a28v 63C70h97u89c35h66m67a 6755471658416

Jak může bolševik co nemá nejmenší respekt k právům jiných o čemkoliv hlasovat?

0/0
12.7.2016 8:08

V74i63l53é17m 15B79a31r32á22k 4286927549506

Hm, a co tím chcete říci?

0/0
12.7.2016 9:33

B75e28d16ř32i69c15h 72V13e23v86e48r32k95a 4400325591109

Pan Chuchma zřejmě narážel na to, že by se raději žádného hlasování zúčastňovat neměl...

0/0
12.7.2016 11:11

J43o84s77e48f 34M75i48k77i52n 5253294765174

Hlasovat (volit) by měli pouze lidi, kteří platí nebo převážnou část svého života platili daně. Z voleb by měli být také vyloučeni státní úředníci a politici jichž se volby týkají

+1/−1
11.7.2016 19:53
Foto

V15á45c76l53a48v 59C48h60u53c77h60m67a 6715501658686

A taky ti, jejichž zisk je závislý na dotacích a státních zakázkách a ti co, co jsou na takové firmy napojeni atd. atd. a nakonec vám vyjde, že volit může jen hrstka, která se vám na volby vykašle, protože musí vydělávat peníze. Ono by stačilo stopnout veškeré státní příspěvky politickým stranám a dotace a docela dost by to zamíchalo politickou scénou.

+1/0
11.7.2016 20:00

B81e83d90ř10i61c28h 59V69e71v36e92r40k82a 4910625571829

Františku Matějko, seberete v sobě alespoň kousek odvahy (tedy jestli v ve vás přece jen aspoň ždibíček je) a odpovíte na mou otázku z dřívější diskuse? (http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160621_530497_blogidnes) :

MŮŽETE PROSÍM POTVRDIT NEBO VYVRÁTIT váš údajný výrok, že v případě, ŽE SE SVOBODNÍ NEDOSTANOU V ROCE 2017 DO PARLAMENTU, UKONČÍTE S DEFINITIVNÍ PLATNOSTÍ SVÉ ANGAŽOVÁNÍ V POLITICE?

ANO či NE?

Děkuji.

0/−2
11.7.2016 14:48

J45o78s42e86f 29D86u82b10i60š82á40r 8105876660139

Já mám pocit že do toho eulamentu chodějí jen na to hlasování (protože od toho se odvíjejí jejich diety), ale na rozpravy (což jsou směšné 2 minuty na poslance) tam bývá vždycky prázdno. No nic, prostě je nutné celý ten cirkus zavřít, zrušit.

+2/0
11.7.2016 14:20



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.