Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L14e52o93n67t37ý79n23a 81C29h11v46á46t60a62l82o89v84á 1673565486

To už je tak nějak údělem socialistů, nebýt těch nejhorších vlastností lidí, socialisté by neuspěli. Jenže socialisté přesně vědí, jak zneužít nejhorší lidskou vlastnost. Paradoxní na tom je snad jen to, že socialisté se chlubí tím, že vlastně ty nejhorší vlastnosti eliminují či snad dokonce popírají, nic není vzdálenější skutečnosti než právě tohle. Socialisté byli, jsou a budou nejhorší spodinou společnosti, jen to dokážou dobře maskovat. :-(

0/0
7.3.2016 0:03

P46a68v48e45l 45H76o20r32á17k 8311793905602

Chápu Vaše rozhořčení při pohledu třeba do Brusele. Na druhé straně prakticky vše, co možná považujete za samozřejmé - placenou dovolenou, placenou mateřskou dovolenou, osmihodinovou pracovní dobu, skutečnost, že tu ve fabrikách nepracují děti, že můžete volit a Váš hlas má stejnou váhu jako "knížepána", ... za nás ta spodina vybojovala. Rozhodně to nebylo tak, že se někomu zželelo nebohých pracujících.

0/0
10.3.2016 22:51

P89a49v42o71l 92K96u93b65r85a47n 6629940650962

Hm ... neskorá reakcia, ale budiž: Iste, sociálny vymoženosti vami vymenované sú fajn, ale za AKÚ CENU? Za cenu, že odbori majú väčšie práva ako zamestnávatelia, za vznik socializmu a podobne. Nemýľte sa, k podobným sociálnym vymoženostiam by podnikatelia a zamestnanci dospeli časom aj sami, a hlavne bez negatívnych dôsledkov aké poznáme dnes. Prečo by to tak bolo? Jednoduché - každý podnikateľ je iný a ani v najtvrdších časoch priemyselnej revolúcie v Anglicku sa nesprávali všetci továrnici rovnako. Časom by dospeli k tomu, k čomu dnes dospela značná časť zamestnávateľov (síce najmä na západe, ale oni nemali tradíciu prerušenú budovaním socializmu) - že spokojný zamestnanec rovná sa výkonnejší zamestnanec. A bez odborov ...

Čo sa volieb a podobne týka - neviem, či je to vôbec nejaká výhra, že zločinec či človek platený štátom (a teda ktorý má väčšiu tendenciu voliť aktuálnu vládu) má rovnako hodnotný hlas ako ten, kto dáva prácu, ale budiž ...

0/0
22.4.2016 9:22

M79a53r59t87i30n 65K12o44p68e16c27k57ý 3158727909114

Představa, že si třeba takový Němec, většinou v bavoráku nebo audině "musí utrhnout od huby a ještě se zadlužit", aby finančně pomohl zemím, které ne tak dávno jeho politici přivedli v důsledku do područí komunistů, kteří nás hospodářsky zmrzačili je docela srandovní, ale budiž. Patrně byl špinavý a nemorální i ten americký "dotační" Marshallův plán, ale to nechme stranou. Pokud jde o podstatu dotací, dovolím si symbolický příměr. Budu vyrůstat v bohaté rodině a v bohatém městě, budu šikovný a pilný, takže brzo zbohatnu. Můj šikovný a pilný přítel bude žít v chudé rodině a v chudém městě, navíc ho občas okradou a o zbytek ho obere mafie (prostě bude žít v socialismu, haha), takže bude dřít bídu s nouzí. Pak mafie odejde, a já mu ze svých přebytků dobrovolně dám nějaké peníze do rozjezdu. A něco mu půjčím, když mi představí smysluplný podnikatelský záměr. Podle pana Matějky bude ten můj přítel nemorální a špinavý, když peníze přijme. Bude "žít za cizí". Nakonec je patrně obecně "nemorální a špinavé" i to, když si lidé prostě a jednoduše finančně i jinak pomáhají. Není divu, že se Matějkovi Svobodní pořád ne a ne přehoupnout přes ty tři procenta podobně smýšlejících. :-)

+2/−1
6.3.2016 23:19

P37a50v56e96l 27H89o89u91s89k12a 3701105820738

Jenom na dividendách loni odteklo do zahraničí 280 miliard, nepočítaje v to další věci, jako např. to, že děláme západním firmám levnou pracovní sílu při stejné úrovni kvalifikace jako na západě.

+2/0
6.3.2016 14:52

P81e47t64r 32S59k43á85c65e76l 6564919829

Začalo vše prodejem Tabáku Kutná Hora. Ještě nikdo nevysvětlil, proč se firma vyrábějící kuřivo musela prodat do zahraničí. Kouřit se bude stále, bohužel. Odtečené miliardy do zahraničí nás ničí, mohly zůstat doma, doma je investovat. Takže byli jsme před EU, budeme i po ní. Zdravého rozumu je nám třeba...R^

0/0
7.3.2016 21:24

T31e84r65e30z15a 91H37a44j90k65o76v74a 5177862634560

Vysvetleni je privatizace...proste to koupili...

0/0
8.3.2016 10:50
Foto

K27a29r81e38l 62M30a51s94e96k 9714858359336

Mluvte prosím za sebe. Já nežiju za cizí, jako věčný dlužník MatějkA.

+1/0
5.3.2016 19:10

J80a58r72o74s42l34a69v 86P97l73a35c18h27e95t16k40a 7766686126269

Stejne si myslim, ze na tom prodelavame. Az 10% z hodnoty dotace muze jit na zpracovani projektu a dotace jdou na kraviny a nemuzou se jimi hasit nejpalcivejsi problemy. Ja se necitim spatne, ze nejaky politik dostal dotaci z EU na stavbu penzionu. Proc bych mel?

0/0
4.3.2016 16:50

J66o82s48e93f 70V41o36s87i93c44k78y 4673567856283

Fakt, ze jsme jiz radu let suverenne nejhorsim cerpatelem dotaci v EU a ze je bez vycitek radeji nechame propadnout, tenhle fakt ukazuje na co ??

Ze bychom byli nejvychytralejsi a nadmiru inteligentni ? Ja si to nemyslim. Staci vzpomenout jak jeste nedavno, pred nekolika lety, probihaly na diskusich nekonecne hadky o tom, zda-li dostavame z EU vice, nezli tam posilame. Tohle prizivil i V.Klaus, kdyz se ho ptali na sjezdovce, ktera byla z dotaci . . . ze pry jsou to stejne nase penize. Z toho si muzete udelat obrazek o vzdelanosti a informovanosti nasich ovcanu. Proto dekujme Matejkovi za tyhle dotacni blogy. Kazdy z nich nas opetovne pouci, jak vysoce jsme v plusu. Dokonce i rekordni rust naseho HDP(2.misto v EU), je pricitan na vrub tech 151 mld kc dotaci, ktere jsme loni pobrali.

+2/0
4.3.2016 15:02

J89i44ř50í 47R10o64d 7824918210640

Pane Matějka, tentokrát jste mě mile překvapil. Tento přístup bych čekal od údajně pravicové strany SSO. Nečekal bych ovšem ty bludy, kterými jste častoval Nečasovu a Kalouskovu vládu, která byla v porevolučním období vládou nejzodpovědnější.

0/0
4.3.2016 14:21

M41a55r88t73i36n 93K55o29p52e84c86k86ý 3408487539394

Je dobré číst pana Matějku, aby si člověk uvědomil ideovou podstatu celé Strany svobodných občanů. Například zde vše postavil na myšlence "žijeme za cizí peníze, což je nemorální". Takže - EU má mezi svými hlavními cíly vyrovnávání životní úrovně jednotlivých členských zemí. Logicky. Toho lze dosáhnout jedině podporou slabších, samozřejmě i finanční. Logicky. Co je na tom propána nemorálního? Je nemorální pomáhat? Je nemorální přerozdělování financí jako takové? Netuší pan Matějka, že bez něj by zaniknul smysluplný stát a jakýkoliv podobný útvar? Stejně jako přerozděluje finance státní rozpočet a díky tomu máme jakžtakž funkční policii, školství, zdravotnictví, armádu, důchody a spoustu dalších věcí, stejně tak musí logicky přerozdělovat na vyšším levelu i EU, pokud má mít smysl. Němci, Francouzi a další, kdo přispívají na chudší země EU to samozřejmě dobře vědí, dělají to dobrovolně a vidí v tom smysl. Přináší to totiž profit všem. Opakem je Evropa nacionalistická, rozhádaná, rozdrobená, plná antagonistických zájmů, bariér, nepřátelství a vzájemných soubojů, což přináší obrovská bezpečnostní, politická i ekonomická rizika. To pan Matějka buď nevidí nebo to prostě vidět nechce.

+3/−5
4.3.2016 10:40

P34a17v39e27l 48K89u37r61f64ü92r76s13t 3298343545279

1. stát existoval a fungoval i bez dotací

2. vyrovnat efektivitou a výkonem ekonomiky nesourodé státy dotacemi nelze (viz. např. Řecko)

3. dotace křiví trh (jedna firma dotace dostane, může mít jiné ceny služeb nebo výrobků, druhá na ně přes nějaké podmínky nedosáhne a konkurovat dotované ceně není možné, krachuje, končí)

4. dotace snižují efektivitu (dělá se něco, jenom aby se dotace utratily, navyšují se ceny, protože to někdo zaplatí apod.), investice by mohly být třeba o třetinu nižší za stejnou věc bez dotace (viděl jsem například fakturu za dodání prolézaček na dětské hřiště - jednu platila soukromá školka, druhou obec z dotace, rozdíl byl 100%, hádejte, kdo měl fakturu vyšší..)

5. toto fungování Evropy přináší profit pouze někomu (nutno podotknout, že mnoho z dotací si zase odvedou zpět firmy, které nejsou naše)

Problém, který jste zmínil: Opakem je Evropa nacionalistická, rozhádaná, rozdrobená, plná antagonistických zájmů, bariér, nepřátelství a vzájemných soubojů, což přináší obrovská bezpečnostní, politická i ekonomická rizika.

To je důsledek centralizace, tlaku na opuštění vlastní autonomie. Přeci každý stát může být samostatným jedincem, který ovšem i tak zvládne úspěšnou spolupráci s ostatními státy. Na co přijímat svazující zákony a vykupovat svobodu penězi z dotací?

Ano, Evropa by měla být pospolitá, ale jak vidíte, nedaří se, i když pobíráme 12 let dotace..

+9/0
4.3.2016 12:52

J16i47ř80í 66R10o92d 7484258360810

Je rozdíl pomáhat a je rozdíl přerozdělovat. Nadměrné přerozdělování, předdražování dotovaných akcí a dotace jako takové- škodí volnému trhu.

+1/0
4.3.2016 14:23

M69a97r86e51k 89B21e22n91d35a 5654524306365

Pane Matějka tak dnes to za karmu není ani náhodou. Strašně, strašně špatný blog.8-o

0/−3
3.3.2016 21:34

J79i89ř95í 96R32o73d 7304738340780

Hodnotím to opačně. Tentokrát lze s p. Matějkou souhlasit. Předchozí blogy byly jen populistickým kritizováním všeho a v každém případě.

0/0
4.3.2016 14:25

K48a16r72e47l 60K89u19č80e56r57a 7505121853700

Myslím, že v tom máte jednu nepřesnost.

Řekl bych, že v odvodech není zahrnut výnos Evropských cel cca 6 miliard ročně.

0/0
3.3.2016 16:07

R53o80s83t77i63s80l34a90v 35M57a84j69e76r 2283272509118

Nějaký čas jsem pracoval kolem našeho vodohospodářství - bez dotace z EU dnes nepostaví ani prd.

Nutno také říci, že projekty financované z dotací jsou 10x dražší než projekty, které se prostě dělají, protože jsou nutné.

Tedy dotace z EU jsou pouze a jen zlo.

+8/−1
3.3.2016 11:18

J13o30s91e23f 13V39o30s12i21c77k17y 4123287506193

Jak to, ze neco je najednou 10x drazsi. To jste zapomnel vysvetlit ! Nekontroluje a neproveruje si EU take nahodou podminky a prubeh vyberoveho rizeni? V tomhle casto byvala korupce a dotace na hotovy projekt byla zamitnuta. V CR k tomu doslo jiz nekolikrat !

+1/0
4.3.2016 14:26
Foto

L46i24b22o54r 20V49y48k43o52u90p31i13l 9706415729687

Ale houby. My jsme zvyklí postavit mostek za 250.000,- a v korunách. Jenže Francouzi ho staví za 200.000,- ale v Eurech. Je pak příjemné vyinkasovat 200.000 Euro dotací, proinvestovat 10.000 a sehnat si doklady na zbytek. EU vůbec netuší, že by u nás mohlo být tak levně, leckdo dotaci nedostane, protože posuzuje reálně a je tedy příliš "při zdi". Ti velkohubí, co už to nějak utratí, neostrouhají nikdy.

0/0
7.3.2016 21:35

J79o53s36e57f 88L81i40ď32á78k 1722102556787

Bohatým kradl a chudým rozdával. Kolik si nechal, o tom nikdy nemluvil. Je to zastíráni zlodějny. Vlastně jde o rozdělení viny, mezi nás nevinné. Přestaňme se toho podvodu účastnit. Němci nedělají nic, co je pro ně nevýhodné. Vyjímkou je pouze současná imigrační krize. To bude spíše osobní problém pí Merkel.

+2/0
3.3.2016 10:44

M16a49r26t20i69n 56K31o18p77e11c66k59ý 3388707209424

To je mi ale postřeh, že nikdo (nejenom Němci) nechce dělat věci, které jsou pro něj nevýhodné. ;-D

0/0
4.3.2016 10:41

J97a57r43o40s33l80a53v39a 67K77a23n45i49o54k64o69v42á 7932369792607

Vždycky mě naštve, když se mluví o dotacích z EU. Protože to vůbec není výhodné, jak si leckdo myslí!

Nemám čas vypisovat, CO "dotace EU" znamenají, jen chci upozornit na naivitu, se kterou se do toho někdo vrhá.. Uvedu jen jeden argument, nedávno byl nějaký publicistický pořad, v němž byl rozhovor s vlastníkem stavby, na které právě dokončoval projekt její revitalizace.

Když původně žádal o dotaci, obstaral si veškeré faktické informace - co vše k tomu musí absolvovat a zařídit, prostě VŠECHNY nutné náklady. Zároveň si nechal vyčíslit tento projekt i bez dotace. V tom pořadu jasně řekl, proč nakonec žádost o dotaci zrušil, a jak to bylo s financemi. Řekl, že ten projekt vyšel BEZ dotace na osminu ceny, kterou by ho to stálo s dotací !!! Protože si spoustu prací zajistil místními firmami, leccos si na tom odpracoval sám s příbuznými.

K projektům s dotací jsou "jasná" pravidla daná Bruselem - musíte si nechat různé práce na projektu provést jedině firmami, které vám Brusel schválí. Nemůžete si to nechat provést třeba firmou, se kterou máte solidní vztahy, a která by vám to provedla levněji, jenže nemá k tomu ty "správné" konexe v EU. Na to jsou předpisy, co vše taková firma musí splňovat.

Navíc musíte nutně při pracích na projektu dodržet všelijaké povinné normy, k čemuž vám musí vyhotovit schválení zase další firma, která přímo pro tyto účely vznikla a žije z toho. A je Bruselem "schválená".

Pro dotační projekt musíte mít spoustu takových schvalovaček a povolení, za které platíte vícenáklady, nadsazené firmami Bruselem schválené.

Tvrdá fakta o největších lobbistech v EU odhaleno poprvé - http://jdem.cz/brzyw6

Navíc - dotace jsou obrovským zdrojem korupce !

+13/−1
3.3.2016 1:34

I55v48o 33K93v66ě22t92o96ň 3868776496427

Dotace jsou zlo, které deformují trh a podnikatelské prostředí. A pokud už dotace na rozvoj chudších zemí, pak jen a pouze do nutné infrastruktury a ne na nesmyslné akvaparky, hotely, krajská sídla a podobné nesmysly...

+7/0
2.3.2016 23:14

J74o45s41e75f 74P34r76o80c48h96á33z17k76a 3520175684725

Nechápete nic, nebo chápat nechcete. Bohatší podporují rozvoj infrastruktury v chudších regionech, je to běžný princip solidarity a probíhá i uvnitř každého státu. Předpokládá se, že budeme jednou také čistými plátci a budeme se třeba podílet na rozvoji např. Rumunska. Ale to by lidé Vašeho typu asi nepřežili. Podpora chudších regionů přinese nakonec prospěch všem.

+1/−10
2.3.2016 22:48

V33ě58r19a 64S92ý74k62o75r28o40v82á 4667606284

To je tak naivní! Podle této logiky by musely země jako Portugalsko vzkvétat. Kromě toho si uvědomte, že všechny evropské země jsou zadlužené na desetiletí dopředu a de facto si půjčují, aby mohly platit EU a dostavat pak dotace na akce, které často nepotřebují nebo které by pořídily levněji. O pokřiveném tržním prostředí už tu psali jiní. A to už vůbec nemluvím o dotaci jako způsobu vydírání. "Nechcete uprchlíky? Zmrazíme vám dotace."

A k té solidaritě: desetiletí mě naše vrchnost být solidární s lemply, kteří nechtějí pracovat. A nemůžu se na ně vykašlat stejně jako na dobroserstvi bruselu.

0/0
13.3.2016 17:13

K44a47r10e17l 78S88t45r65ž22a86n82o37v47s71k79ý 1858965485

Tady je ale ekonomů a expertů na dotace. Jak to, že firmy takové odborníky nemohou najít? Není lepší mít plat neklesající pod sto tisíc, než tady vykřikovat planá hesla a zajisté ověřená čísla?

0/−2
2.3.2016 18:11

O68l48g77a 23P56a67v21l68í22k45o91v67á 6254628137582

ČR se neúčastnila rozhodování o způsobu přerozdělování peněz, tedy nemá žádné morální dluhy vůči občanům států, z jejichž daní se do ČR a jiných hospodářsky zaostalejších zemí dotace přerozdělovaly. Dotační způsob přerozdělování peněz je jeden z nejhnusnějších způsobů, jak si zavazovat účastníky svazku EU a markantně se to ukazuje v současné situaci uprchlické přívalové vlny, kdy brusel, italský premiér i Rakušané vyhrožují, že pokud nepřistoupíme na kvóty, omezí nám dotace. Já bych se velmi přimlouvala za to, aby to nastalo, aby se za vnucované dotační peníze nepořizovaly kraviny a navíc si je vrcholoví politici nerozkrádali a aby se začalo zase normálně hospodařit z toho, na co máme

+7/0
2.3.2016 15:28

V33í10t 97K63u71č12e60r45a 6754819269312

Kdyby se započetly ty pojekty, které by se bez dotací EU nepostavili , ale dodnes by nikomu nechyběly (např. 72 laviček na jednom sídlišti za cenu cc 50 000,-/kus) tak by ta "čistá" ekonomika asi vyšla jinak...

+2/−2
2.3.2016 14:32

J94a75r78o79s70l43a88v47a 71K76a36n41i93o42k96o76v49á 7582839332147

Pardon, mělo být plus

0/0
3.3.2016 2:25
Foto

K46a73r25e24l 94R86a32d72a 9949954346727

Když se řekne A, je třeba říci i B. Totiž, že západní firmy, převážně Německé, zde za babku skoupily podniky, které docela dobře prosperují. Jejich počáteční investice se velmi rychle splatila. Především tak, že zde prodávají zboží za evropské ceny, ale dělníkům platí jen třetinu evropských platů. Na ziscích tak do ciziny odteče 300 až 400 miliard. Ročně. Ne za celou dobu našeho členství v EU. Takže když se řekne i B, jsme pro západní státy velice výnosná kolonie.

+10/−1
2.3.2016 12:27

K44a89r42e73l 57S78t77r90ž36a32n90o16v64s65k93ý 1618115615

A copak si české podniky nemůžou koupit firmy v Německu, aby zisky odtékaly k nám? Takovou firmu si můžete koupit klidně i Vy.

+1/−2
2.3.2016 18:01
Foto

K51a76r79e57l 78R61a82d91a 9479704926507

Ano teoreticky si firmu v Německu mohu koupit i já. Jenže to má několik háčků. Rouhodně se taková firma nedá koupit za babku. Druhý háček je v tom, že startovací pozice nebyla stejná pro všechny zůčastněné. Nebyl jsem příslušníkem STB, ani jsem nepatřil ke kádrovému výběru KSČ. Je to sice moje chyba, ale na startu jsem byl s holým zadkem. Tak se mi s velkým úsilím podařilo zabezpečit rodině střechu nad hlavou a mírnou rezervu pro případ potíží, ale na nákup firmy v Německu to rozhodně nestačí. Těch, kteří byli na startu v prvních řadách je hrstka a ani jejich možnosti investovat na západě nebyly příliš růžové. Pokud se tam přece uchitili, tak svoje zisky neutrácí u nás, ale pečlivě je uschovávají v daňových rájích. Tudíž růžové teorie přebíjí šedá realita.

+2/0
3.3.2016 10:49

E46m14a90n51u60e68l 48K97l71o67b57o11u22k 1402185596299

Kolik máš firem v Německu?

0/0
3.3.2016 19:25

J42o85s70e30f 27V26o76s93i81c16k49y 4363867846363

Netreba neco kupovat v Nemecku. Stacilo by, kdyby nase vlada misto 6 mld kc pozadala o akcie VW. Mohly by tak zisky zustavat u nas. Ty zisky nejdou jen do Nemecka, velka cast jde i do Kuvajtu napr.

+1/0
4.3.2016 15:22

J53a32n 40K49l54i94m26e95š 7893430140

Nejhorší ale je, že vybrali za 11 let od každého čecha 500mld/10ml čechů = 50tisíc korun (378 Kč měsíčně, včetně nemluvňat). Budiž není to moc ;), ale ten 1 bln z EU už nerozdělili podle stejného klíče každému čechovi, ale na pochybné projekty, pro pochybné lidi, za pochybné ceny. Z principu nespravedlivé přerozdělení jak v dobách totality, kdy někdo jiný rozhoduje, co si máte koupit za vaše vydělané peníze. Další věcí je, že těch 500mld v Kč, je pro EU cca 18,5 mld EUR v dle aktuálního kurzu Kč/EUR;) Nicméně naprosto souhlasím, že morální hazard s budoucností bude mít mnohem horší dopady a tyto velké říše spojené nepřirozenou cestou skončí vždy stejně, viz egypt, řím, atd. [>-]

+3/−1
2.3.2016 9:34

J49a64r48o48s28l42a49v 16T76a49c74h34o69v19s18k44y 2212420614220

Mate ty vypocty nejak popletene. Od nemluvnat nikdo nic nevybral. Nemluvnata zadne penize nemaji.

0/−2
2.3.2016 9:37

M44a23r34e70k 71H85r23u42b32y 6527512651808

Taky musite odecist deti, duchodce, studenty, nezamestnane a statni zamestnance. O to vam ty pocty vyjdou hur - tak, ze financovani celeho tohohle humbuku stoji na praci zlomku obyvatel EU

+2/0
2.3.2016 9:42

J62a76r38o74s49l65a42v 58T47a20c12h83o22v31s15k42y 2622640824540

No prave.

+1/0
2.3.2016 9:44

L29u78k78á92š 62F35o85k19t 5964632209673

To, že předřazenost dotačních akcí bude +100% o tom nebude pochyb. Takže profit pro úzkou skupinu "vyvolených". Když příjmy vydělíme 2 ,jsme na 0 přenosu. Započteme likvidaci našeho zemědělství, solární a jiné kraviny...bude přínos členství ne +500 , ale -500 miliard !

+12/−1
2.3.2016 9:28

M22a57r41e44k 68H77r77u82b23y 6127422381228

Ten dopad je mnohem horsi, vinou likvidace progresivnich odvetvi, vytlacovani technologickych spicek mimo republiku apod. Po par letech dotaci je z druhdy technologicke zeme montovna s mizivou pridanou hodnotou.

+5/−1
2.3.2016 9:47

V48í66t 52K59u76č49e97r32a 6864119689232

Proč bychom něco vynalézali a snažili se vyrobit něco ekonomičtějšího, efektivnějšího, když nám na to EU dá dotace a můžeme to "válet" po staru...

+2/0
2.3.2016 14:30

L12a87d39i68s77l48a78v 97M53a52c76h62á36č64e79k 8509807217890

Kromě jiného je nutné odečíst naše spolufinancování ve výši cca 200 mld. Kč, částku na propagaci fondů EU 20 mld Kč, kolik stojí administrace dotací asi nikdo není schopen vyčíslit, ale dá se kalkulovat s miliardami Kč. Další otázkou je složení projektů, spousta dotací šla do naprosto zbytečných projektů typu akvaparky a cyklostezky, desítky mld do "neziskovek" a státních istitucí na nic neřešící inkluze, integrace a jiné programy generujících další náklady. Velký podíl na dotacích mají velké firmy, o tragickém pokřivení trhu ani nemluvě...

+5/−1
2.3.2016 9:10

J66a40r36o20s75l18a69v 97T41a33c66h52o43v38s55k38y 2192980434440

To spolufinancovani nemuzete odecist. To je jako kdyz Vam tchyne da 500.000 na nove auto a vy si priplatuite 200.000, tak taky netvrdite, ze vam dala jen 300.000. Odecist se da zbytecna, ale povinna propagace EU a zbytecne navyseni ceny kvuli byrokracii kolem a korupci.

+2/0
2.3.2016 9:13

M13a87r84e44k 85H39r87u78b36y 6677852411308

Spolufinancování odečíst lze - v případě, že byste si to auto jinak nekoupili. Viz různé rozhledny v údolí, cyklostezky do nikam apod.

Takže reálná bilance je podstatně horší.

+2/0
2.3.2016 9:30

J70a42r13o36s78l69a69v 46T25a21c55h20o24v30s34k26y 2642450164760

No a jak k tomu prijde ta uboha tchyne, kdyz ji zaprete 200.000 ? nevim, jestli vezme vas argument, ze jste do toho vlozil taky nejaky svoje penize. A nebo vite co ? Pujcte mi 200.000 na auto, ja si prihodim dalsich 300.000 a koupim auto. Odectu od vasi pujcky 200.000 svuj vklad a raze mi budete dluzit 100.000 a ja budu mit svoje auto. Super ne ?

0/0
2.3.2016 9:36

M32a14r31e53k 95H32r95u81b11y 6227982121948

Pokud si koupite za 10 vec, ktera stoji 20 a na kterou vam nekdo 10 prida, ovsem vy byste si ji jinak nekoupil vubec, jste porad 10 v minusu.

A to pominu fakt, ze pri financovani z EU ta vec realne stoji 2:-P

+4/−1
2.3.2016 9:49

J19a40r11o75m67í48r 62K28r32á57l 4770709234619

Přesně tak. Řada dotací se dává na akce, nařízené shora, aniž by to ta obec nutně potřebovala. A pak nezbývá na to, co obec opravdu pálí.

+1/0
2.3.2016 9:42

L22u32k43á29š 89F62o36k97t 5264452799403

Ano, ale to auto, kdyby jste ho chtěl koupit...by vám dealer prodal za 300 a vůbec by jste nemusel mít na autě napsáno "auto mi koupila tchýně za 500" :-)

+3/0
2.3.2016 9:34

J96a67r57o46s22l26a45v 78T22a53c65h77o11v26s82k29y 2542430174910

tak jasne, v teto casti se zhuveriloeti EU dotaci souhlasim.

+1/0
2.3.2016 9:38



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.