Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69u53k80á61š 61P54r37a58j97z11l19e32r 8599835918355

Nevím proč je taková hysterie pouze proti střelným zbraním. S dlouhým nožem, který koupíte v každém supermarketu přece trochu zdatný muž může smrtelně ohrozit přibližně stejný počet lidí jako s běžnou pistolí....:-/

0/0
14.1.2016 12:17
Foto

L23e90o72n41t38ý78n44a 78C65h31v20á23t63a16l49o95v72á 1493935696

Kdyby jen s nožem, taková fiskarska také není k zahození a ještě ji v Mountfieldu dostanete se slevou. ;-)

0/0
14.1.2016 23:47

J45a80r25a 59R68a94n71k 1211456319341

Ja bych kazdemu muzi dala do ruky hudebni instrument a at se uci ovladat. Proc mate takovou chut stale neco chranit tim, ze neco zabijete a neni to za ucelem preziti, jako v dobe kamenne:-(

+1/−7
1.1.2016 23:37
Foto

L20e87o50n22t21ý85n29a 31C90h18v12á95t40a43l24o94v90á 1613225596

To pláčete na špatném hrobě, pan Matějka, soudě dle jeho článků, nemá chuť zabíjet, pokud to není za účelem přežití. Zkuste se ptát jinde, snad to stihnete, než "promluví" mezinárodní překladač typu AK a pod. Nemyslím to vážně, je to jen nadsázka, zas takový saďour nejsem, abych Vás nutila poptat se na to nějakých teroristů s nabitým kalachem v ruce. ;-D

+7/−1
2.1.2016 1:09

P19a88v31e89l 42J74a23n72a43t16a 9331423445968

Chuť stále něco chránit? Co to je za hloupost? To je jako třeba chuť dýchat...

+7/0
2.1.2016 10:03

V10l34a23d93i37m19i53r 28J13a60n42k84i84n 3250536104797

Pokial ma niekto napadne, tak budem strielat za ucelom prezitia. Ak sa nemusim branit, tak preco by som strielal? Zbran nosim so sebou, bol som uz xkrat vytoceny do nepricetnosti ale nikdy mi nenapadlo tahat zbran. Rovnako ako vam nanapadne v kuchyni zabodnut priatela/manzela len preto ze prave krajate nozom cibulu.

To ze si vy myslite, ze kazdy kto ma zbran ju musi okamzite pouzit, je dosledok akcnych filmov, kde kazy po kazdom beztrestne striela.

+11/0
2.1.2016 21:25

R59a32d70e24k 30H65o59d79a45ň 9726557871833

Protože pokud se necháte v okamžiku kdy nejde o přežití odzbrojit, pak v okamžiku kdy o přežití půjde budete mít právě jen ten hudební nástroj.

+4/0
4.1.2016 13:20

P84e68t60r 42H43á88l80a 6964336135166

Nejlepší představu o efektu nějaké změny si vždy můžete udělat "ceteris paribus". Tedy v případě zbraní když dojde k náhlé změně legislativy v daném státě, protože tam máte pořád ty samé lidi a ostatní zákony v podstatě stejné a to jediné, co se mění, je právě ta zbraňová legislativa. A tyto statistiky jednoznačně říkají, že více zbraní pro slušné lidi = víc bezpečnosti. Kennesaw, VB, Austrálie jsou jasné případy.

Jinak je pochopitelné, že větší potřebu ozbrojit se lidé cítí tam, kde je více nebezpečí, čili logicky nacházíme více zbraní tam, kde je méně bezpečno.

Je to logická posloupnost příčina - následek. Někde je nebezpečno => ozbrojím se.

Snažit se snižovat násilí tím, že zakážeme zbraně, má stejnou logiku, jako bojovat proti zimě tím, že si nevezmete bundu. Nejen že tím, že odmítnete reagovat na situaci - zimu - se neoteplí, ale navíc se kvůli tomu daleko spíš stanete obětí té zimy když prochladnete.

+14/0
1.1.2016 16:21

R90o85b69e56r56t 89T96r29o42š36k73a 6199720818799

Plný souhlas s autorem článku.Směšovat teroristy s občany,kteří museli udělat zkoušky a pak teprve si legálně pořídit zbraň je ryzí populismus.R^

+6/0
1.1.2016 14:43

V68l62a23d91i46m96í39r 29Z75e73m33a51n 3815630290820

Tentokrát nejsem z vašeho blogu odvázaný. Nebezpečí držení zbraně u nás je v tom, že ten držitel zbraně vždy podlehne pokušení si vystřelit. Na co by jí také měl? Taky je povinen provádět cvičné střelby. Do terče, jistě. Podle předpisů uložená pistole, v krabici, náboje zvlášť, moc v obraně nepomůže. V Americe pro farmáře v Texasu je pistole nutností, jejich farmy jsou rozsáhlé a pokušení lupičů velké. Ale aby mohli mít i útočné pušky, Lugery a tak to bych proti. Proti organizovanému přepadu se stejně neubrání. Jinak u nás jsem navzdory své skepsi rád, že vešlo do povědomí, že se lidi ozbrojují. Prostě lupič musí počítat i s touto eventualitou. Že přepadnout bezbranného dědu nemusí být tak jednoduché. Prostě dědu nech na pokoji a je klid. A v tom bych viděl určitý přínos.

0/−3
1.1.2016 10:38

J35a29n 64R32á44ž 1959133334550

Podle předpisů uložená pistole, či revolver v nenabitém stavu v počtu do dvou kusů je i v šuplíku u nočního stolku. Náboje v počtu do 500ks ve speciální krabici taky uložené mít nemusíte.

Viděl jsem na dveřích domku pěknou samolepku s textem" Majitel domu je připraven bez váhání použít střelnou zbraň k ochraně zdraví, života a majetku". Myslím, že je tobrý psychologický argument pro ty, kdo uvažují nad nedovolenou návštěvu

+6/0
1.1.2016 19:36

S74e36b54a56s21t58i87a60n 63S30e27h83n40a66l 9188604652937

Víte pane Zemane co to je útočná puška? Najděte si definice zbraní, potom byste nenapsal co jste napsal...Nevím proč bych nemohl mít doma samonabíjecí pušku, důvod?

+1/0
1.1.2016 20:19

P82a32v47e25l 64J23a53n47a89t17a 9591443725598

Tak po bytě skutečně nepotřebuji chodit ozbrojen a zbraň je uložena nenabitá. Ale při skrytém nošení venku samozřejmě zbraň připravená (nabitá, náboj v komoře) být může a tak i pomůže. A pokušení si vystřelit? Tak snad máme střenice, ne? Nebo jste myslel jako pokušení si jen tak vystřelit na člověka? Jste blázen?

+2/0
2.1.2016 10:10

V88l45a70d70i84m71i64r 24J45a90n27k42i11n 3970936614557

Pokusenie vystrelit? Vystrelis a je velka sanca ze si posedis mesia-dva vo vysetrovacke, 2 roky sudnych tahanic a riziko ze dalsich 10 rokov neuvidis svetlo. Vynimkou je, ak si mam vybrat to hore napisane alebo byt zakopany v zemi, pripadne zostat do konca zivota na vozicku.

Doma mam zbrane zamknute v trezore, lebo doma nemam obavu z prepadnutia.

0/0
2.1.2016 21:34
Foto

L70i77b11o29r 10V18y58k70o41u13p72i68l 9796105289577

Vy jste blázen. Já mám zbroják 40 let a pokušení si na někoho vystřelit jsem nikdy neměl. Měl bych mít?

I když se přiznám, že od doby, co píší příspěvky takoví ko..ti jako vy....

0/0
7.1.2016 23:27

V67l93a94d94i47m75í92r 39J68a86v55o96r32a 4210542526378

R^!Pravda slovo od slova.

+2/0
31.12.2015 23:36

M60a87r66e70k 39O88n37d22r98á53š68e90k 1540640899988

Souhlasím s článkem. A těší mne, že někteří z mých přátel se také rozhoupali udělat si zbroják.

+7/0
31.12.2015 17:27
Foto

J84a42n 14R98ý66z18n94a83r 4711606223610

Současná možnost občana držet střelnou zbraň je naprosto standardně regulována zákonem.

Tvrdit že další restrikce těchto občanů sníží kriminalitu je prvoplánový populizmus, který demaskuje slaboduchost současných politiků více méně ve všech oblastech společenského života.

Díky za článek, R^

+26/−1
31.12.2015 16:34

Z60d48e29n58ě29k 40B29á22r60t86a 6384147669824

"Rozumný člověk" je velmi relativní pojem.Vy sám se zřejmě považujete za rozumného člověka a někdo jiný si může myslet opak.Víc zbraní mezi lidmi ještě neznamená více bezpečí....

+3/−8
31.12.2015 16:31
Foto

F48r32a34n47t23i32š65e97k 46M78a50t53ě70j52k92a 8827984779767

A proto tu máme jeden z dobrých zákonů, který pro nás stanovuje rozumná pravidla.

+9/−1
31.12.2015 16:36
Foto

K75a60r59e33l 19M70a23s45e77k 9474978149986

Zfackoval byste toho cikána bez zbraně za pasem?

0/−5
31.12.2015 16:59

M42a83r69e71k 58O33n46d89r95á62š11e50k 1170750699758

?Nevím jak Vy. Ale já, a tuším že i pan Matejka, nemáme ve zvyku fackovat někoho jen tak pro nic za nic , třeba proto že je cikán.

+3/0
31.12.2015 17:25
Foto

K29a77r86e59l 37M89a31s87e97k 9244758989866

Kdepak, pan Matějka se snažil vzdělat spoulobčany

http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/150035/Snazil-jsem-se-vzdelat-spoluobcany-abych-skoncil-u-proste-facky.html

0/−2
31.12.2015 17:29

M87a59r48e73k 51O20n85d82r30á33š74e40k 1860790969588

No, měl na to koule a udělal dobrý skutek. Ve srovnání s některými jinými se zachoval jako chlap. To mu asi jen tak někdo neodpustí, že, pane Mašku;-)....

+5/0
31.12.2015 17:35
Foto

K82a12r94e53l 68M57a69s20e53k 9704528619806

Dobře, ale mně zajímá, zdali by to udělal neozbrojen. Na odpověď však nebudu čekat a vinšuju vám všem vespolek pěkné chvíle.

0/−5
31.12.2015 17:39

M72a43r56e47k 12O18n12d62r75á65š65e82k 1920970539228

I Vám pane Mašku Šťastný nový rok!

0/0
31.12.2015 17:41

R28o50b20e33r38t 25H22o80r55á27č39e89k 5382306796675

Mám zbroják i zbraň, ale i vzhledem ke zkušenostem s velkou řadou vlastníků zbraní si nemyslím, že by nějaká velmi liberální politika zbraní byla pro společnost výhrou. A nezdá se ani ze statistik, že by ve státech s velmi uvolněnými normami ohledně držení a nošení zbraní byla větší bezpečnost a nižší násilná kriminalita.

+5/−3
31.12.2015 15:32

R34o11m57a89n 27Š92e83s71t94á95k 5174459393693

Bohužel ve statistikách chybí případy, kdy útok byl odvrácen pouhým ukázáním zbraně a ochoty se bránit.

+11/0
31.12.2015 15:40

R74o59b25e96r34t 29H42o37r51á57č30e75k 5902846776215

To je jedno, pokud by platila rovnice více zbraní u občanů = více bezpečí občanů, pak by nebylo možné, aby byla např. v Rakousku, které má velmi restriktivní politiku střelných zbraní, třetinová "vražednost" proti nám s na poměry volnou politikou nošení zbraní.

+3/−1
31.12.2015 15:58

R33o54m85a96n 58Š91e50s63t93á35k 5664479383423

Dejte prosím zdroj.

Austrálie, Velká Británie – tyto země omezily držení zbraní a došlo ke skokovému nárůstu kriminality. (Zdroj: http://gunlex.cz/component/search/?searchphrase=all&searchword=gunfacts%20cz – odkaz číslo 3)

+5/−1
31.12.2015 16:22

R17o76b51e85r52t 79H74o40r94á60č35e95k 5582986686515

Obecně to ale neplatí, v USA mají vysokou kriminalitu a zřejmě největší počet zbraní na občana.

+2/−1
31.12.2015 17:03

R12o98m92a83n 71Š61e59s41t20á82k 5184619133983

Zbraňová legislativa v USA není jednotná a v jednotlivých státech se liší od naprostého zákazu až po volný nákup zbraní. Větší problém s kriminalitou mají ve státech, které zbraně omezují. Zdroj viz výše.

+2/−1
1.1.2016 12:20

L61u93k98á19š 49P53r33a15j41z97l46e91r 8599355718615

Naprostý zákaz zbraní žádný stát USA mít nemůže, bylo by to proti Ústavě USA. "...právo lidu vlastnit a nosit zbraně nebude porušeno."

0/0
14.1.2016 12:22

J42a50n 93S51e33d67l54á54č70e55k 4274201741

Souhlas. Kdyby měl jediný návštěvník Bataclanu u sebe zbraň, mohl ty šílence zneškodnit dřív, než to tam vyvraždili.

+6/0
31.12.2015 15:27
Foto

J68i70ř22í 37T95u97r40n96e49r 8598251285953

"Zbraň každému rozumnému člověku"- ideální způsob jak docílit stavu, aby zbraň měli pouze lidé, kteří ji z profesních důvodů mají mít, případně sportovní střelci bezpečně uloženou na střelnici. Rozumný člověk nemá dle mého mínění důvod nosit zbraň.

+5/−18
31.12.2015 14:55

R66o94m46a78n 12Š34e68s58t49á66k 5664609753933

Z jakého důvodu chcete bránit rozumnému člověku držet nebo nosit zbraň?

+9/0
31.12.2015 15:38

L49i54b47o93r 36S23y40n72e37k 5331644628373

Pokud není útočník, není potřeba obrany. Ale dnešní svět není bohužel Miroslavovo království.

+9/−1
31.12.2015 16:17
Foto

F40r63a92n90t78i33š36e11k 59M17a90t52ě92j50k25a 8287134549767

Podle Vás je tedy v ČR cca 300tis nerozumných lidí, majících soujromě oprávnění držet zbraň? Zároveň je to velmi pravděbodobně také jefiná takto početná skupina občanů, která je netrestaná a bezúhonná.

+16/0
31.12.2015 16:33
Foto

Z30d13e90n52ě11k 65M88a14t65u92š66k23a 7248486965376

ale ne vždy rozumná.

+1/0
31.12.2015 17:23

J93a56n 75R87á36ž 1489923894460

Pravděpodobnost výskytu těch "nerozumných" v množině držitelů zbrojáků, je podstatně nižší než u množiny těch kdo zbrojak nemají. Po žadatelích o ZP totiž zákon požaduje důkaz, že rozumní jsou, na rozdíl od těch ostatních.

+5/−1
31.12.2015 17:51

M55a50r43e71k 24O53n33d77r86á42š33e49k 1210900359888

Hmmm...dost subjektivní hodnocení. Pokud chcete být držitelem ZP a zbraně tak především musíte vyhovět požadavkům zákona, uspět při zkouškách a vyhovět po zdravotní stránce. Pokud např. máte v papírech že jste paranoidní schizofrenik tak taková diagnoza vylučuje získání ZP.

Osobně jsem přesvědčen že v ĆR jsou požadavky zákona dostatečné. Ne každý požadavkům vyhoví a náročnost procesu leckoho odradí.

Jinak omezit legální držení kvůli terorismu je nesmysl. teroristé se nebudou obtěžovat se ZP a legálním držením zbraně.

0/0
31.12.2015 17:57

P29a70v17e91l 92J76a13n95a23t31a 9701373655508

Tak vaše mínění je naštěstí v tomto případě zcela irelevantní...

+3/0
2.1.2016 10:15

P81a20v11e16l 54F24o55l42t50á49n 4430442364

Děkuji.

Škoda že mohu dát jen jednu karmu.

+8/0
31.12.2015 14:54

J72i87n82d65ř49i97c17h 76T84o97l52a78s46z 8471584922824

Pane Matějko, naprostý souhlas. A kdo bude definovat rozumného člověka? To definuje zákon o zbraních. Ten německý pilot, co poslal na onen svět 150 lidí včetně sebe byl rozumný?

+2/0
31.12.2015 14:29

M95a21r46e60k 22O47n15d45r20á43š85e29k 1670570589508

Jak vidno, masově se dá vraždit i bez palné zbraně. Pokud je zlá vůle, tak ten vrah si způsob vždy najde.

+2/0
31.12.2015 17:29

J96a32r34a 47R15a86n67k 1431146359131

Takze, kdyz bude mit nekdo vestu, nebo pas s explosivy, tak vytahnete pistoli???

+2/−1
1.1.2016 3:11

M62i75c77h18a82l 57K66a47n32d89a 7550607493775

Ten německý pilot, který poslal na smrt 150 lidí to dokázal i bez zbrojního průkazu. Vaše přirovnání je úplně mimo a proto je zbytečné zkoumat, zdali ten pilot byl rozumný.

Všichni rozumní lidé vědí, že rozumný nebyl a nepotřebují se na to ptát, tak jako Vy. Vy jste rozumný?

+5/0
31.12.2015 18:21

A29l39e63š 30J56a27v49ů93r38e48k 2242339540760

v principu souhlas. Nesmyslná snaha o znepřístupnění osobní zbraně normálním lidem obhajovaná terorismem je nesmyslná. Kolik teroristů mělo zbrojní pas, legálně držené kalašnikovy, vybůšniny ... ?

Jen mám otázku k tomu, jak definovat, a kdo to bude definovat, toho "rozumného člověka".

+5/0
31.12.2015 14:11

R18o53m13a55n 86Š44e51s69t41á35k 5124719113203

Rozumný člověk = spolehlivý, bezúhonný, zdravotně a odborně způsobilý. Přesně takto to definuje zákon. Chybí Vám tam něco?

+7/0
31.12.2015 15:36

F35r60a51n71t84i69š84e57k 13D22v56o17ř62á67k 8473386922594

Rozhodně nejsem proti držení zbraní.Ale že by toto zrovna zvyšovalo bezpečnost.Amerika je nám dávána za vzor,zbraň tam drží kdekdo,je to stát plný sebevědomých,neohnutých a rovných lidí a že by se alespoň jeden měsíc minulý rok obešel bez zprávy o několika zastřelených na nějaké škole,to snad nepřichází v úvahu.

+1/0
31.12.2015 14:09



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.